Badania RIS News pokazują, że ponad połowa ankietowanych Amerykanów zgadza się udostępnić część swoich danych w zamian za specjalne bonusy i oferty. Co ciekawe, benefity nie są specjalnie wyszukane. Firma Blis, specjalizująca się w zaawansowanych usługach lokalizacyjnych, zapytała konsumentów, za ile ujawnią dane reklamodawcom. Aż 60 proc. osób przyznało, że zrobi to w zamian za kupon o wartości 10 dol.
CZYTAJ TAKŻE: Odkurzacz, który zbiera nasze dane
Wiele firm to wykorzystuje. I tak np. w zamian za zgodę na przetwarzanie danych w celach marketingowych jedna z sieci fast foodów oferowała swoim użytkownikom darmową kanapkę, z kolei sieć franczyzowych sklepów spożywczych za dostęp do danych behawioralnych nagradzała konsumentów zniżkami. Ale nie musi to wcale oznaczać, że klienci nie są świadomi.
CZYTAJ TAKŻE: Tysiące aplikacji na Androida kradnie dane użytkowników
Część osób z premedytacją dzieli się swoimi danymi. – Konsumenci przyznają, że to, czego oczekują, to bardziej dopasowane produkty – taką deklarację złożyło 34 proc. ankietowanych – komentuje Piotr Prajsnar, ekspert Cloud Technologies.