Nowe władze Rady Reklamy. Wyzwaniem greenwashing i nowe technologie

Najważniejszymi wyzwaniami stojącymi przed Radą Reklamy w najbliższych latach jest rozwój technologii w reklamie, w tym coraz szersze wykorzystanie AI oraz budowanie odpowiedzialnej reklamy środowiskowej i przeciwdziałanie zjawisku greenwashingu – mówi nowy szef Rady Łukasz Kowalski, Zastępca Dyrektora Zarządzającego MSL.

Publikacja: 27.06.2023 13:57

Łukasz Kowalski, Zastępca Dyrektora Zarządzającego MSL, prezes Rady Reklamy

Łukasz Kowalski, Zastępca Dyrektora Zarządzającego MSL, prezes Rady Reklamy

Foto: Rada Reklamy

Walne Zebranie Członków Rady Reklamy wybrało nową obsadę organów Związku. Organizacją pokieruje Łukasz Kowalski, Zastępca Dyrektora Zarządzającego MSL. Wybrano również członków Zarządu, Rady Nadzorczej oraz Komisji Etyki Reklamy.

Nowy skład osobowy organizacji został wybrany na dwuletnią kadencję spośród firm i organizacji zrzeszonych bezpośrednio i pośrednio w Radzie Reklamy. Nadchodząca kadencja obfitować będzie w nowe inicjatywy - projekty, szkolenia, webinaria dla członków, arbitrów oraz dla szerszego rynku. Pierwszą z nich jest GenEtyczni - laboratorium wiedzy, doświadczeń i kompetencji, które ma przybliżać tematykę etyki w reklamie i marketingu, kolejnemu pokoleniu profesjonalistów w tej dziedzinie.

 - Wśród priorytetów na najbliższe lata chciałbym podkreślić dalsze wzmacnianie i promowanie idei samoregulacji, zarówno poprzez aktywność w ośrodkach opiniotwórczych i decyzyjnych, jak i konsekwentne poszerzanie bazy członkowskiej o nowe podmioty i całe obszary rynku  – powiedział Łukasz Kowalski, nowy Prezes Zarządu Rady Reklamy. – Najważniejszymi wyzwaniami stojącymi przed Radą Reklamy w najbliższych latach jest rozwój technologii w reklamie, w tym coraz szersze wykorzystanie sztucznej inteligencji oraz budowanie odpowiedzialnej reklamy środowiskowej i przeciwdziałanie zjawisku greenwashingu. – dodał.

Celem organizacji jest baczne obserwowanie świata reklamy i zachodzących w nim zmian. Sama Rada jak i Komisja Etyki Reklamy odpowiadają na trendy i zmiany pojawiające się na rynku tak by przekaz trafiający do obiorców był bezpieczny oraz spełniał normy etyczne. W skład Komisji wchodzą wybitni eksperci i ekspertki z wieloletnim doświadczeniem w swoich branżach.

W skład nowego zarządu Rady Reklamy wchodzą: Łukasz Kowalski, MSL - jako prezes zarządu, Robert Wielgo, IAB Polska, Małgorzata Węgierek, Havas Media Group, Aleksandra Przeździecka, Warner Bros. Discovery, Bartłomiej Morzycki, Browary Polskie i Małgorzata Skonieczna, Pepsico. Z kolei w nowej Radzie Nadzorczej Rady Reklamy zasiadają: Sylwia Palmowska - Stusińska, Procter & Gamble Polska, Iwona Jacaszek-Pruś, Kompania Piwowarska, Anna Lubowska, Beata Rożek, Mars Polska i Włodzimierz Schmidt, IAB Polska.

Związek Stowarzyszeń Rada Reklamy jest organizacją pozarządową non-profit. Powstał w 2006 roku z inicjatywy środowisk rynku reklamowego i marketingowego. To organizacja, która stworzyła i zarządza systemem samoregulacji w obszarze reklamy. W jej skład wchodzą stowarzyszenia branżowe. Rada Reklamy liczy obecnie 37 członków, reprezentujących znaczącą część rynku reklamowego w Polsce.

IT
Lawinowo przybywa programistów na swoim. Mają bardzo niepewną przyszłość
IT
Szybki wzrost długów w firmach IT. Topią je... klienci
IT
Koniec eldorado w polskim IT. Niższe płace i zwolnienia pracowników
IT
Polska ruszyła w technologiczną pogoń za europejskimi liderami. Wielki potencjał IT
Materiał Promocyjny
Jak kupić oszczędnościowe obligacje skarbowe? Sposobów jest kilka
IT
Pod Warszawą powstanie gigantyczne centrum danych. Ma karmić sztuczną inteligencję