Grupa Alibaba informacje zamieściła na firmowych kanałach w mediach społecznościowych oraz na profilu Alizilla. Restauracja pod marką Hema, znana z sieci supermarketów, już działa. Goście potrzebują smartfona, bez którego nie uda się choćby złożyć zamówienia.

Także wybór stolika dokonywany jest na dotykowym ekranie. Restauracja specjalizuje się w daniach z owoców morza, które można na miejscu samodzielnie wybierać zanim trafią do kuchni, gdzie ludzie przyrządzą z nich zamówione danie.

Tradycyjnego personelu z placówki nie udało się wyeliminować, odprowadzają gości do stolików i czekają w pogotowiu w razie, gdyby nie wszystko szło zgodnie z planem jeśli chodzi o elektroniczne płatności czy składanie kolejnych zamówień.

Realnie roboty nie dostarczają posiłku do stolika, choć są to raczej samojezdne wózki, które mają jedynie trafić na miejsce. Nic innego nie wykonują, ewentualne zamiany w zamówieniu dokonywane są tyko przez smartfona.

Restauracje z robotami trudno traktować inaczej niż zabieg marketingowy. Alibaba toczy wieczny wyścig na innowacyjne pomysły z Amazonem, który pokazał kilka miesięcy temu pierwszy sklep spożywczy niemal zupełnie bez personelu, tylko sterowany elektronicznie. Dlatego można spodziewać się kolejnych tego typu informacji.