Czas inteligentnej transformacji

Prezes Lenovo Yang Yuanqing podczas konferencji Transform 2.0 w Nowym Jorku

Lenovo wprowadza produkty i usługi, które mają pomóc firmom w przejściu do świata cyfrowych technologii.

Koncern już w połowie września ogłosił wiele nowych produktów, partnerstw i rozwiązań dla klientów biznesowych, wprowadzanych w ramach strategii „Inteligentna transformacja”. To na rynku coraz wyraźniejszy trend, w ramach którego firmy przekształcają całe systemy produkcji, zarządzania i nadzoru. W tego typu rozwiązaniach wykorzystywane są wszystkie najnowsze technologie: rozszerzona analiza danych, sztuczna inteligencja, internet rzeczy, blockchain i łączność 5G.

– Mamy wszystko, czego potrzeba, do inteligentnej transformacji, od największej na świecie oferty urządzeń, poprzez pozycję lidera w segmencie centrów przetwarzania danych, do inteligentnych rozwiązań branżowych opartych na algorytmach, nie wspominając już o strategicznych partnerstwach, które budowaliśmy przez dziesięciolecia – mówi Yang Yuanqing, prezes Lenovo.

Przyspieszeniu procesów związanych z transformacją ma też służyć nowe partnerstwo firmy z NetApp, jednym z pionierów, jeśli chodzi o dane w chmurze hybrydowej. W jego ramach na rynek trafią wysoko wydajne pamięci flash nowej generacji oraz rozwiązania umożliwiające skalowanie – od brzegu przez rdzeń sieci aż do chmury.

Polski oddział Lenovo również oferuje klientom rozwiązania do przeprowadzenia w organizacji cyfrowej transformacji. – Technologia zmienia się w zawrotnym tempie. IDC prognozuje ogromny skok wydatków na transformację cyfrową – mówi Roman Sioda, country leader Lenovo Data Center Group Poland. – Jako transformację rozumiemy inteligentne rozwiązania. Oferujemy wszelkie możliwe konfiguracje w kontekście dostawców sprzętu czy aplikacji, aby spełnić oczekiwania klientów w zakresie transformacji cyfrowej – dodaje.

Firma idzie o krok dalej – zacznie też oferować nowy model HaaS. – To rozwiązanie z myślą o klientach, którzy nie chcą inwestować w zakup sprzętu, lecz wolą płacić za niego jak za usługę, w comiesięcznych transzach – mówi Jakub Roguski z Lenovo Data Center Group Poland. Na początek w tym modelu udostępnione będą serwery i macierze. – Mamy też własny model finansowania tych zakupów dla klientów, konkurencyjny wobec oferty banków – dodaje.

Postęp technologiczny przyśpiesza – według szacunków ekspertów już w 2020 r. 27 proc. firm będzie korzystało z technologii blockchain. Lenovo podkreśla, że rozwiązania w systemach chmurowych czy analityka biznesowa wykorzystująca sztuczną inteligencję to filary nowoczesnego biznesu. Lenovo jako najszybciej rozwijająca się firma w obszarze rozwiązań dla centrum danych zapowiada 1 mld dol. inwestycji w internet rzeczy i sztuczną inteligencję.

OPINIA

Roman Sioda, country leader Lenovo Data Center Group Poland

Świadomość konieczności transformacji cyfrowej rośnie, są też branże, które w tym przodują. Można tu wskazać sektor finansowy i telekomunikacyjny, ale mamy takie wdrożenia i w polskiej służbie zdrowia. W transformacji chodzi też o to, aby wykorzystywać w nowy sposób już posiadane zasoby, jak choćby dane. Systemy są połączone, dane bardziej dostępne, a na ich podstawie dzięki nowym rozwiązaniom można w inny sposób planować operacje firmy, zakupy itp. Wiele firm na razie zastanawia się, co mogłyby osiągnąć dzięki transformacji. Często oczekują efektów od razu, ale czasem trzeba na nie trochę poczekać.

 

materiał powstał we współpracy
z firmą Lenovo

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Numery milionów osób mogły trafić do hakerów przez błąd Twittera

Wyjątkowo niepokojące wieści płyną z Twittera. Według informacji zaprezentowanych przez spółkę, hakerzy mogli mieć ...

Nowy szybki test na koronawirusa od polskiej firmy

Firma SensDx, której udziałowcem jest Neuca, wprowadza na rynek pierwszy test diagnostyczny na COVID-19 ...

Gry coraz bardziej rozszerzone

Rzeczywistość rozszerzona (AR) i wirtualna (VR) nie zawojowały jeszcze świata, ale coraz częściej są ...

Autonomiczne auta? Znany wynalazca: Pierwsze będą ciężarówki

Jeden kierowca będzie konwojować kilka pojazdów – mówi Harold Goddijn, dyrektor zarządzający firmy TomTom. ...

Blokujesz reklamy? Spotify też cię zablokuje

Gigant na rynku streamingu muzyki idzie na wojnę z użytkownikami serwisu, którzy próbują kruszyć ...

Polski serwis z odzieżą rozpoczyna zagraniczną ekspansję. 11 krajów

Komisja Nadzoru Finansowego zatwierdziła prospekt emisyjny internetowego sklepu z odzieżą, obuwiem i akcesoriami różnych ...