Lenovo wprowadza produkty i usługi, które mają pomóc firmom w przejściu do świata cyfrowych technologii.
Koncern już w połowie września ogłosił wiele nowych produktów, partnerstw i rozwiązań dla klientów biznesowych, wprowadzanych w ramach strategii „Inteligentna transformacja”. To na rynku coraz wyraźniejszy trend, w ramach którego firmy przekształcają całe systemy produkcji, zarządzania i nadzoru. W tego typu rozwiązaniach wykorzystywane są wszystkie najnowsze technologie: rozszerzona analiza danych, sztuczna inteligencja, internet rzeczy, blockchain i łączność 5G.
– Mamy wszystko, czego potrzeba, do inteligentnej transformacji, od największej na świecie oferty urządzeń, poprzez pozycję lidera w segmencie centrów przetwarzania danych, do inteligentnych rozwiązań branżowych opartych na algorytmach, nie wspominając już o strategicznych partnerstwach, które budowaliśmy przez dziesięciolecia – mówi Yang Yuanqing, prezes Lenovo.
Przyspieszeniu procesów związanych z transformacją ma też służyć nowe partnerstwo firmy z NetApp, jednym z pionierów, jeśli chodzi o dane w chmurze hybrydowej. W jego ramach na rynek trafią wysoko wydajne pamięci flash nowej generacji oraz rozwiązania umożliwiające skalowanie – od brzegu przez rdzeń sieci aż do chmury.
Polski oddział Lenovo również oferuje klientom rozwiązania do przeprowadzenia w organizacji cyfrowej transformacji. – Technologia zmienia się w zawrotnym tempie. IDC prognozuje ogromny skok wydatków na transformację cyfrową – mówi Roman Sioda, country leader Lenovo Data Center Group Poland. – Jako transformację rozumiemy inteligentne rozwiązania. Oferujemy wszelkie możliwe konfiguracje w kontekście dostawców sprzętu czy aplikacji, aby spełnić oczekiwania klientów w zakresie transformacji cyfrowej – dodaje.
Firma idzie o krok dalej – zacznie też oferować nowy model HaaS. – To rozwiązanie z myślą o klientach, którzy nie chcą inwestować w zakup sprzętu, lecz wolą płacić za niego jak za usługę, w comiesięcznych transzach – mówi Jakub Roguski z Lenovo Data Center Group Poland. Na początek w tym modelu udostępnione będą serwery i macierze. – Mamy też własny model finansowania tych zakupów dla klientów, konkurencyjny wobec oferty banków – dodaje.
Postęp technologiczny przyśpiesza – według szacunków ekspertów już w 2020 r. 27 proc. firm będzie korzystało z technologii blockchain. Lenovo podkreśla, że rozwiązania w systemach chmurowych czy analityka biznesowa wykorzystująca sztuczną inteligencję to filary nowoczesnego biznesu. Lenovo jako najszybciej rozwijająca się firma w obszarze rozwiązań dla centrum danych zapowiada 1 mld dol. inwestycji w internet rzeczy i sztuczną inteligencję.
OPINIA
Roman Sioda, country leader Lenovo Data Center Group Poland
Świadomość konieczności transformacji cyfrowej rośnie, są też branże, które w tym przodują. Można tu wskazać sektor finansowy i telekomunikacyjny, ale mamy takie wdrożenia i w polskiej służbie zdrowia. W transformacji chodzi też o to, aby wykorzystywać w nowy sposób już posiadane zasoby, jak choćby dane. Systemy są połączone, dane bardziej dostępne, a na ich podstawie dzięki nowym rozwiązaniom można w inny sposób planować operacje firmy, zakupy itp. Wiele firm na razie zastanawia się, co mogłyby osiągnąć dzięki transformacji. Często oczekują efektów od razu, ale czasem trzeba na nie trochę poczekać.
materiał powstał we współpracy
z firmą Lenovo
Żadna część jak i całość utworów zawartych w dzienniku nie może być powielana i rozpowszechniana lub dalej rozpowszechniana w jakiejkolwiek formie i w jakikolwiek sposób (w tym także elektroniczny lub mechaniczny lub inny albo na wszelkich polach eksploatacji) włącznie z kopiowaniem, szeroko pojętę digitalizację, fotokopiowaniem lub kopiowaniem, w tym także zamieszczaniem w Internecie - bez pisemnej zgody Gremi Media SA. Jakiekolwiek użycie lub wykorzystanie utworów w całości lub w części bez zgody Gremi Media SA lub autorów z naruszeniem prawa jest zabronione pod groźbą kary i może być ścigane prawnie.
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami "Regulaminu korzystania z artykułów prasowych" [Poprzednia wersja obowiązująca do 30.01.2017]. Formularz zamówienia można pobrać na stronie www.rp.pl/licencja.