Facebook tworzy inteligentne okulary. Z Ray-Banem uderzy w smartfony

Bloomberg

Facebook planuje stworzyć okulary w technologii rozszerzonej rzeczywistości (AR). Mają być zaprojektowane tak, by już w 2023 roku zastąpić smartfony.

Koncern pracuje nad stworzeniem takich okularów już od 2017 roku, a projekt nosi nazwę „Orion”. Okulary nie będą tylko uzupełnieniem smartfona, ale będą w stanie całkowicie go zastąpić. Dzięki nim użytkownik będzie mógł m.in. odbierać połączenia, czy transmitować obraz na żywo.

CZYTAJ TAKŻE: Rewolucyjna soczewka kontaktowa. Mrugając, powiększysz obraz

Według CNBC nad projektem czuwa największa na świecie firma produkująca okulary, czyli Luxottica i mają zostać wprowadzone na rynek w latach 2023-2025. Jednak portal „The Information” podaje, że gigant mediów społecznościowych pracuje nie nad jednym, a nad dwoma projektami inteligentnych okularów, czyli nad „Orionem” oraz „Stellą” i to w te drugie ma być zaangażowana Luxottica (właściciel m.in. marek takich jak Ray-Ban, czy Oakley).

Okulary „Stella” mają zostać wprowadzone na rynek w ciągu najbliższych miesięcy, wyglądem i funkcjami przypominać Spectacles, czyli okulary stworzone przez Snapchata. Mają być wyposażone w kamerę, która pozwoli użytkownikom rejestrować obraz i dzielić się nim na żywo.

CZYTAJ TAKŻE: Gogle VR i AR, czyli nowy wymiar patrzenia

Nad własnymi okularami pracuje już wiele międzynarodowych korporacji. W tym roku Google zaprezentowało drugą wersję swoich okularów. Zadaniem Google Glass Enterprise jest zwiększanie produktywności pracowników. Również Microsoft produkuje swoje gogle HoloLens 2. Facebook musi się więc liczyć ze sporą konkurencją.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Amazon popilnuje domu z drona. Ma już patent

Niedługo dron amerykańskiego giganta znanego głównie z e-commerce, sprawdzi, czy przed wyjazdem na wakacje ...

Przybywa inteligentnych domów. Hitem zamki otwierane smartfonem

Popularność rozwiązań smart home w Polsce rośnie. W ub.r. zdecydował się na nie co ...

Miał być podniebny skuter dla każdego. Porażka założyciela Google

Kitty Hawk, firm wspierana przez założyciela Google Larry’ego Page, zrezygnowała z dalszego rozwoju projektu ...

Michał Paschalis-Jakubowicz: W tym roku cyfryzacja firm ruszy na poważnie

W roku 2020 wiele firm było pochłoniętych ochroną business continuity, a teraz wejdzie w ...

Discovery i Cyfrowy Polsat łączą siły. Wojna płatnych telewizji

Discovery z TVN oraz Cyfrowy Polsat uruchomia wspólny serwis telewizji internetowej. Na początek wykładają ...

Kurierzy w Polsce drżą przed Amazonem

Amerykański gigant e-handlu, choć na dobre jeszcze nie rozwinął w Europie swojego sklepu, już ...