Asystent Google’a z paczkami polskiego milionera

„OK, Google! Porozmawiaj z InPost” – wystarczy wypowiedzieć takie sformułowanie, aby w automatyczny sposób nasz smartfon połączył się ze specjalnym chatbotem firmy kurierskiej. Spółka kierowana przez znanego biznesmena Rafała Brzoskę uruchomiła właśnie innowacyjną technologię, która ma stanowić nowy kanał obsługi klienta.

Publikacja: 09.12.2019 13:59

Asystent Google’a z paczkami polskiego milionera

Foto: Adobe Stock

Z InPost można skontaktować się teraz także za pomocą Google Asystenta. Po wywołaniu bota o nazwie ChatBot Mat, klienci mogą zapytać m.in. o status przesyłki, najbliższy paczkomat, a także o bezpośredni numer do kuriera, który ma dostarczyć paczkę. Ten sam bot jest dostępny także na Messengerze.

CZYTAJ TAKŻE: InPost zaoferuje… lodówkomaty

– ChatBot Mat spotkał się z entuzjastycznym przyjęciem, dlatego zdecydowaliśmy się na użycie go w kolejnym kanale kontaktu – Asystencie Google. Jestem przekonany, że to rozwiązanie sprawi, że nasza usługa będzie bardziej dostępna i wygodna m.in. dla osób z niepełno sprawnościami – mówi prezes InPostu.

Firma kurierska już zapowiada dalszy rozwój tej technologii. – Chcemy rozwinąć aplikację tak, aby w przyszłości bot sam przesyłał do użytkowników każdą zmianę statusu paczki, czy informacje o nowych usługach – wyjaśnia Brzoska.

CZYTAJ TAKŻE: OK, Google, kup 5 kg ziemniaków

ChatBot Mat w okresie szczytu świątecznego pomoże klientowi zlokalizować paczkę m.in., gdy wybrany przez niego paczkomat jest przepełniony lub uszkodzony, a także gdy nie odebrano przesyłki na czas. Paczka nie powróci wtedy do oddalonego o wiele kilometrów oddziału InPost, lecz do Punktu Odbioru Paczek (POP) – skąd będzie można ją odebrać.

Sieć paczkomatów w Polsce liczy już 6 tys. urządzeń. Chatbot to nie jedyna innowacja wdrożona przez tę firmę. Niedawno InPost udostępnił też nowatorskie rozwiązanie pozwalające na zarządzanie paczkomatem i skrytką z poziomu aplikacji. W efekcie przy jednej maszynie przesyłki może odbierać wiele osób na raz. Jak podkreśla Rafał Brzoska, strategia Go Mobile to kolejny krok w reorientacji branży logistycznej w kierunku mobilności.

Z InPost można skontaktować się teraz także za pomocą Google Asystenta. Po wywołaniu bota o nazwie ChatBot Mat, klienci mogą zapytać m.in. o status przesyłki, najbliższy paczkomat, a także o bezpośredni numer do kuriera, który ma dostarczyć paczkę. Ten sam bot jest dostępny także na Messengerze.

CZYTAJ TAKŻE: InPost zaoferuje… lodówkomaty

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Technologie
Legenda muzyki została pierwszym pasażerem latającego samochodu
Technologie
Naukowcy odkryli, gdzie pochowano Platona. Pomogło „bioniczne oko”
Technologie
Ozempic to również lek na niepłodność? Zaskakujące doniesienia o ciążach
Technologie
Wystarczy zdjęcie twarzy. Sztuczna inteligencja posiadła groźną umiejętność
Technologie
Pierwsze zestrzelenie rakiety w kosmosie. Świat szykuje się na „gwiezdne wojny”