Włóż na siebie elektronikę. Polacy przekonali się do nowoczesnej techniki

Adobe Stock

Co drugi Polak chce korzystać z smartwacha, niewiele mniej wskazuje na opaski fitness czy bezprzewodowe słuchawki. Rynek ma ogromny potencjał.

Trend elektroniczne urządzenia ubieralne (ang. wearables) to wciąż stosunkowo młoda kategoria, ale też bardzo dynamicznie rosnąca. Według danych IDC, w roku 2019 rynek ten wzrósł globalnie o 89 proc. w stosunku do roku 2018 i osiągnął aż 336,5 mln urządzeń. Słuchawki, smartwatche i opaski na nadgarstek to najpopularniejsze z nich.

Czytaj także: Przyjdą upały? Ubierz klimatyzację

To zjawisko widać też w Polsce, według badania sieci RTV EURO AGD 51 proc. respondentów chciałoby korzystać podczas uprawiania sportu ze smartwatcha, 44 proc. respondentów z opaski, monitorującej a 43 proc. – ze słuchawek z bluetoothem.

– Urządzenia ubieralne bardzo szybko zyskują popularność na polskim rynku. Od czasu, gdy 8 lat temu wprowadziliśmy pierwsze smartwatche, a potem opaski elektroniczne, co roku zwiększamy liczbę dostępnych modeli produktów. W czołówce najbardziej popularnych marek w tych kategoriach są Xiaomi, Apple, Garmin, Huawei czy Samsung – stwierdza Iwona Pawełek, Menedżer Produktu w RTV EURO AGD. – Największym zainteresowaniem cieszą się produkty w cenie do ok. 200 zł.

Mimo iż wearables uznawane były do niedawna za urządzenia dla osób uprawiających sporty, to mają coraz więcej wielbicieli także wśród mniej aktywnych, bo dzięki zastosowanym technologiom i wbudowanym czujnikom mogą dostarczać informacji nie tylko o postępach treningowych, ale monitorować także parametry organizmu, a dzięki połączeniu ze smartfonem ułatwiać odbieranie i wykonywanie połączeń telefonicznych czy sprawdzanie wiadomości, a także oferować możliwość wygodnych bezgotówkowych płatności.

CZYTAJ TAKŻE: Toaleta zamiast badań lekarskich. Inspiracją Salvador Dali

– Wprowadzane ostatnio modele urządzeń ubieralnych w coraz większym stopniu spełniają oczekiwania klientów i ułatwiają im życie. Niewielkie, estetycznie wyglądające urządzenia mają coraz bardziej zaawansowane funkcje, np. wchodząca właśnie na rynek opaska Mi Band 5 Xiaomi rozpoznaje aż 11 trybów aktywności sportowych (od jogi, przez różne formy biegania aż po pływanie), ma opcje monitorowania tętna, snu czy poziomu stresu, umożliwia nie tylko odbieranie i wykonywanie połączeń telefonicznych, ale też zdalne sterowanie aparatem w smartfonie – wyjaśnia Iwona Pawełek, Menedżer Produktu w RTV EURO AGD. – Nic dziwnego, zatem, że te małe, wielofunkcyjne urządzenia smart stają się coraz popularniejsze. W ostatnim czasie obserwujemy wzrost zainteresowania nimi szczególnie wśród kobiet, które w inteligentnych zegarkach i opaskach mogą znaleźć dla siebie wiele przydatnych funkcji dedykowanych wyłącznie dla nich, pozwalających np. na monitorowanie zdrowia.

Wśród wearables najpopularniejszą i najchętniej kupowaną grupę stanowią słuchawki, które według danych IDC zanotowały globalnie aż 251 proc. wzrostu w 2019 roku w stosunku do 2018. Kategoria ta dynamicznie rośnie także na polskim rynku.

– Najważniejszą obecnie kategorią słuchawek są słuchawki bezprzewodowe bluetooth, które zaczęły popularyzować się pod koniec 2017 roku i zanotowały od tego czasu silne wzrosty. Wynika to z kilku czynników: nie tylko wygody i komfortu korzystania, ale również poważnej zmiany średniej ceny produktu. Kiedyś słuchawki bezprzewodowe były drogie, a teraz podstawowy model można kupić za mniej niż 100 zł. Wpływa na to też sposób korzystania ze słuchawek. Wiele osób słucha muzyki ze smartfona, a gros nowych telefonów nie posiada już złącza mini jack 3,5 mm, więc użytkownicy w naturalny sposób rezygnują ze słuchawek przewodowych – mówi Tomasz Górski, Zastępca Kierownika Działu Handlowego w RTV EURO AGD.

W grupie słuchawek bezprzewodowych, najmocniejsze tempo wzrostu notują obecnie słuchawki true wireless. Gdy pod koniec 2017 roku na rynku pojawiły się douszne słuchawki true wireless Apple AirPods, pokazały, jaka jest przestrzeń na takie urządzenie i wielu producentów zaczęło inwestować w to rozwiązanie.

– Obecnie niektóre firmy decydują się nawet na skoncentrowanie się wyłącznie na tej kategorii, jako najbardziej przyszłościowej. Na rosnącą popularność tego rozwiązania ma wpływ także cena. Pierwsze słuchawki true wireless kosztowały ok. 800 zł, a obecnie najtańszy model można kupić poniżej 90 zł – dodaje Tomasz Górski, Zastępca Kierownika Działu Handlowego w RTV EURO AGD.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Rewolucja w Google. Firmy będą znikać z wyszukiwarki

Przedsiębiorcy, którzy chcą uruchomić swoją internetową witrynę lub sklep online, mogą mieć problem. O ...

Unia: trzecie uderzenie w Google’a

Google zapłaci 1,49 mld euro za nadużywanie dominującej pozycji na rynku pośrednictwa w reklamach ...

Brak fryzjera i kosmetyczki? Polacy radzą sobie w domu

Sprzęt do pielęgnacji sprzedawał się dobrze już wcześniej, ale po zamknięciu salonów zainteresowanie eksplodowało. ...

Apple ma wielki apetyt na 5G

Producent iPhone’ów szykuje się do akwizycji w segmencie modemów 5G. W ten sposób uniezależni ...

Dzieci w Chinach zagrają tylko w konkretnych godzinach

Chiny wprowadzają ograniczenie w grach wideo dla nieletnich. Nowy środek ma ograniczyć liczbę uzależnionych ...

Komputery na raty. Gigantyczny wzrost sprzedaży

Wzrost sprzedaży ratalnej laptopów przez internet wyniósł w Polsce ponad 800 proc. – podaje ...