DAL-e, korzystający z algorytmów sztucznej inteligencji, to robot wspierający obsługę klientów. Wkrótce takich maszyn będzie więcej – zapewnia Hyundai.

Robot porusza się na czterech kółkach i jest niewysoki – ma 1160 cm i waży 80 kg. Jego algorytmy AI potrafią m.in. przetwarzać język mówiony, rozpoznawać twarze oraz sprawnie poruszać się po salonie sprzedaży nowych aut. Robot nie tylko powita klienta, ale także przypomni mu o konieczności założenia maski ochronnej. Potem udzieli podstawowych informacji i zaprowadzi do interesującego go modelu. Dzięki ekranowi dotykowemu na głowie robota klient może uzyskać dostęp do bardziej szczegółowych informacji.

CZYTAJ TAKŻE: Roboty mają urodziny. 100 lat sztuki Karola Čapka

DAL-e powstał w laboratorium robotyki w Hyundai Motor Group. Dzięki ciągłym aktualizacjom i ulepszeniom, wkrótce DAL-e będzie w stanie prowadzić interaktywną rozmowę z klientami i przedstawi im interesujące ich produkty.

Według przedstawicieli koncernu tego rodzaju maszyny są szczególnie przydatne w czasie pandemii, kiedy wielu klientów obawia się dłuższej rozmowy ze sprzedawcą w salonie.