Aktualizacja: 11.05.2025 14:34 Publikacja: 11.06.2021 11:40
Foto: Bloomberg
W praktyce ma to być technologiczny startup, który, w ramach Ignition, czyli programu nowych koncepcji biznesowych Hondy, stworzy nową markę innowacyjnego obuwia. Pod logo Ashirase mają być sprzedawane buty wyposażone w systemem nawigacji. Wedle inżynierów japońskiego koncernu nowatorskie przedsięwzięcie ma pomóc w przemieszczaniu się osobom niedowidzącym.
System Ashirase składa się z aplikacji na smartfona oraz wibrującego w trzech kierunkach urządzenia, wyposażonego w czujnik ruchu, zamontowanego wewnątrz buta. Rozwiązanie to, za pomocą wibracji, przekazuje wskazówki nawigacyjne, kierując użytkownika na podstawie trasy wyznaczonej w aplikacji.
Dynamiczny rozwój generatywnej sztucznej inteligencji może doprowadzić świat do energetycznego kryzysu. Wykorzys...
Zrozumienie „języka” zwierząt od wieków było jednym z marzeń ludzkości. Dzięki rozwojowi sztucznej inteligencji...
Chiny ostro wzięły się za urzeczywistnianie wizji dominacji na morzach i oceanach, a krokiem w tym kierunku ma b...
Elektryczne samochody nikogo już nie dziwią, pojawiają się pierwsze elektryczne samoloty, ale wielki statek pasa...
To, co dotąd było kulą u nogi rozwoju innowacji w Polsce, ma stać się świetnie działającym trybikiem – taki jest...
W debacie o rynku pracy nie można zapominać o człowieku. Ideałem dla większości pozostaje umowa o pracę, ale technologie i potrzeba elastyczności oferują nowe rozwiązania.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas