W praktyce ma to być technologiczny startup, który, w ramach Ignition, czyli programu nowych koncepcji biznesowych Hondy, stworzy nową markę innowacyjnego obuwia. Pod logo Ashirase mają być sprzedawane buty wyposażone w systemem nawigacji. Wedle inżynierów japońskiego koncernu nowatorskie przedsięwzięcie ma pomóc w przemieszczaniu się osobom niedowidzącym.
System Ashirase składa się z aplikacji na smartfona oraz wibrującego w trzech kierunkach urządzenia, wyposażonego w czujnik ruchu, zamontowanego wewnątrz buta. Rozwiązanie to, za pomocą wibracji, przekazuje wskazówki nawigacyjne, kierując użytkownika na podstawie trasy wyznaczonej w aplikacji.
CZYTAJ TAKŻE: Oko tukana z Polski pomoże niedowidzącym i seniorom
Elementy wibrujące są umieszczone w mocno unerwionych częściach stopy, dzięki czemu sygnały są dobrze odczuwalne. Sygnały oznaczające „idź prosto”, przekazuje element umieszczony na przedniej części stopy. Kiedy użytkownik zbliża się do zakrętu, wibrują części po prawej lub lewej stronie buta, informując użytkownika, który kierunek powinien wybrać. Takie rozwiązanie umożliwi intuicyjne odczytywanie trasy, przez co użytkownik nie będzie musiał bezustannie zwracać uwagi na kierunek. „Dzięki temu spacery mogą okazać się bardziej relaksujące i bezpieczniejsze” – informuje Honda.
Ashirase Vibration Device