Reklama

„Innowacja roku”: Bernard Arnault wybrał najlepszy startup

Bambuser, aplikacja rewolucjonizująca proces robienia zakupów online, zdobyła prestiżową nagrodę LVMH Innovation Prize. Zwycięzcę wybrał Bernard Arnault, szef koncernu, do którego należy między innymi Louis Vuitton czy Dior.

Publikacja: 24.06.2021 10:07

„Innowacja roku”: Bernard Arnault wybrał najlepszy startup

Foto: Martin Colombet/ Bambuser

Szwedzki startup Bambuser otrzymał główna nagrodę w piątej edycji konkursu LVMH Innovation Award. Zwycięzców w poszczególnych kategoriach ogłoszono podczas odbywającej się w Paryżu konferencji VivaTech, poświęconej innowacjom i startupom z Europy. Dzięki wygranej szwedzka firma będzie mogła skorzystać z półrocznego, spersonalizowanego patronatu LVMH w ramach programu „La Maison des Startups”.

Reklama
Reklama
Czytaj też: Bernard Arnault zbił majątek dzięki biznesowi w Polsce

Bambuser to jedna z tych firm, którym koronawirus bardziej pomógł niż przeszkodził, bo jej produkt idealnie odpowiadał na wyzwania czekające na branżę mody w czasie lockdownu. To narzędzie  łączące możliwości transmisji na żywo z lokowaniem produktów i ich sprzedażą. Dzięki jego wykorzystaniu firmy mają możliwość osadzenia transmisji na własnej stronie w wysokiej jakości i z licznymi, interaktywnymi udogodnieniami.

Firma ze Sztokholmu, która stworzyła Bambusera, istnieje już od 2007 roku, i choć przez wiele lat współpracowała z dużymi klientami, takimi jak choćby amerykańska agencja informacyjna Associated Press, to dopiero premiera narzędzia Live Video Shopping pod koniec 2019 roku pozwoliła firmie na błyskawiczny rozwój i zdobycie ponad 100 milionów dolarów od inwestorów.

Sukces, dodatkowo napędzany szokiem wynikającym z pandemii i rozpaczliwymi próbami reklamodawców w dotarciu do zamkniętych w domach konsumentów, spowodował, że w firmie pracuje dziś ponad 150 osób, choć jeszcze 2 lata temu było ich zaledwie 16.

Reklama
Reklama

W tym roku do rywalizacji o tytuł „innowacji roku” zgłoszono ponad 850 kandydatur. W finale znalazło się 28 z nich, a finaliści reprezentowali 12 krajów. Wybór kapituły, w skład której wchodzą m.in. Bernard Arnault i Toni Belloni z LVMH, trudno uznać za zaskoczenie – nie tylko z powodu komentarza Belloniego, dyrektora zarządzającego francuskiego konglomeratu, przekonującego, że „innowacje to obsesja” dla jego firmy. Bambuser przez największą grupę luksusową świata został doceniony już wcześniej, współpracując między innymi z Parfume Christian Dior. Inni klienci marki to m.in. Samsung, Farfetch i Tommy Hilfiger.

Technologie
Dwunożny robot zastąpi żołnierza. Nowy gracz chce zrewolucjonizować pole walki
Technologie
Coraz więcej pracowników korzysta z AI. Oto zadania, do których najczęściej ją wykorzystują
Technologie
„Ostateczne ryzyko” rozwoju AI. Współzałożyciel Anthropic wskazuje ważną datę
Technologie
Duża zmiana w ChatGPT już w 2026 roku. OpenAI ma nowy pomysł „dla dorosłych"
Technologie
Roboty nakarmią pracowników. Niemcy wieszczą koniec kolejek po lunch
Materiał Promocyjny
Lojalność, która naprawdę się opłaca. Skorzystaj z Circle K extra
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama