Koncern już w połowie września ogłosił wiele nowych produktów, partnerstw i rozwiązań dla klientów biznesowych, wprowadzanych w ramach strategii „Inteligentna transformacja”. To na rynku coraz wyraźniejszy trend, w ramach którego firmy przekształcają całe systemy produkcji, zarządzania i nadzoru. W tego typu rozwiązaniach wykorzystywane są wszystkie najnowsze technologie: rozszerzona analiza danych, sztuczna inteligencja, internet rzeczy, blockchain i łączność 5G.
– Mamy wszystko, czego potrzeba, do inteligentnej transformacji, od największej na świecie oferty urządzeń, poprzez pozycję lidera w segmencie centrów przetwarzania danych, do inteligentnych rozwiązań branżowych opartych na algorytmach, nie wspominając już o strategicznych partnerstwach, które budowaliśmy przez dziesięciolecia – mówi Yang Yuanqing, prezes Lenovo.
Przyspieszeniu procesów związanych z transformacją ma też służyć nowe partnerstwo firmy z NetApp, jednym z pionierów, jeśli chodzi o dane w chmurze hybrydowej. W jego ramach na rynek trafią wysoko wydajne pamięci flash nowej generacji oraz rozwiązania umożliwiające skalowanie – od brzegu przez rdzeń sieci aż do chmury.
Polski oddział Lenovo również oferuje klientom rozwiązania do przeprowadzenia w organizacji cyfrowej transformacji. – Technologia zmienia się w zawrotnym tempie. IDC prognozuje ogromny skok wydatków na transformację cyfrową – mówi Roman Sioda, country leader Lenovo Data Center Group Poland. – Jako transformację rozumiemy inteligentne rozwiązania. Oferujemy wszelkie możliwe konfiguracje w kontekście dostawców sprzętu czy aplikacji, aby spełnić oczekiwania klientów w zakresie transformacji cyfrowej – dodaje.
Firma idzie o krok dalej – zacznie też oferować nowy model HaaS. – To rozwiązanie z myślą o klientach, którzy nie chcą inwestować w zakup sprzętu, lecz wolą płacić za niego jak za usługę, w comiesięcznych transzach – mówi Jakub Roguski z Lenovo Data Center Group Poland. Na początek w tym modelu udostępnione będą serwery i macierze. – Mamy też własny model finansowania tych zakupów dla klientów, konkurencyjny wobec oferty banków – dodaje.