Trend elektroniczne urządzenia ubieralne (ang. wearables) to wciąż stosunkowo młoda kategoria, ale też bardzo dynamicznie rosnąca. Według danych IDC, w roku 2019 rynek ten wzrósł globalnie o 89 proc. w stosunku do roku 2018 i osiągnął aż 336,5 mln urządzeń. Słuchawki, smartwatche i opaski na nadgarstek to najpopularniejsze z nich.
Czytaj także: Przyjdą upały? Ubierz klimatyzację
To zjawisko widać też w Polsce, według badania sieci RTV EURO AGD 51 proc. respondentów chciałoby korzystać podczas uprawiania sportu ze smartwatcha, 44 proc. respondentów z opaski, monitorującej a 43 proc. – ze słuchawek z bluetoothem.
– Urządzenia ubieralne bardzo szybko zyskują popularność na polskim rynku. Od czasu, gdy 8 lat temu wprowadziliśmy pierwsze smartwatche, a potem opaski elektroniczne, co roku zwiększamy liczbę dostępnych modeli produktów. W czołówce najbardziej popularnych marek w tych kategoriach są Xiaomi, Apple, Garmin, Huawei czy Samsung – stwierdza Iwona Pawełek, Menedżer Produktu w RTV EURO AGD. – Największym zainteresowaniem cieszą się produkty w cenie do ok. 200 zł.
Mimo iż wearables uznawane były do niedawna za urządzenia dla osób uprawiających sporty, to mają coraz więcej wielbicieli także wśród mniej aktywnych, bo dzięki zastosowanym technologiom i wbudowanym czujnikom mogą dostarczać informacji nie tylko o postępach treningowych, ale monitorować także parametry organizmu, a dzięki połączeniu ze smartfonem ułatwiać odbieranie i wykonywanie połączeń telefonicznych czy sprawdzanie wiadomości, a także oferować możliwość wygodnych bezgotówkowych płatności.