Branża ubezpieczeniowa z natury jest konserwatywna i nowatorskie rozwiązania wprowadza powoli. W ciągu ostatnich dwóch lat pojawiło się jednak kilka pomysłów, które mają albo pomóc w dystrybucji, albo ułatwić likwidację szkód. Najważniejsze z nich to aplikacje mobilne do likwidacji szkód, sprzedaż polis przez Facebooka, w bankomatach i polisomatach, telematyka, sprzedaż polis powiązana z innymi produktami.
W ubezpieczeniach na znaczeniu zyskuje blockchain, czyli technologia pozwalająca na cyfryzację praktycznie wszystkich informacji przy wysokim poziomie bezpieczeństwa. Pozwoli ona klientowi podpisać umowę cyfrowo, wykorzystując w tym celu np. transakcję kartą płatniczą – zaszyfrowany dokument trafi do publicznego blockchainu, co umożliwi odczytywanie warunków umowy w dowolnym momencie.
Sprzedaż po nowemu
Towarzystwa coraz częściej wykorzystują do sprzedaży polis aplikacje mobilne.
Uniqa stawia na programy affinity. Przykładem jest tu współpraca ze SkyCash, popularną aplikacją do płacenia za parkowanie i kupowania w smartfonie biletów komunikacji miejskiej. Dzięki tej współpracy można kupić polisę działającą tylko w podróży albo w czasie parkowania samochodu.