Reklama

Bardzo słabe wyniki Sony Ericsson

Publikacja: 22.01.2010 00:00

Drugi pod względem wielkości sprzedaży producent telefonów komórkowych na świecie odnotował bardzo złe wyniki finansowe w czwartym kwartale 2009 r. Przychody firmy wyniosły 1,75 mld euro, 40 proc. mniej niż rok wcześniej.
Sony Ericsson sprzedał w tym okresie 14,6 mln słuchawek. To znacznie mniej niż w ostatnim kwartale 2008 r,, kiedy na rynek trafiło 24,2 mln urządzeń SE. Średnia cena sprzedażowa urządzenia wyniosła w IV kw. 2009 r. 120 euro za słuchawkę. Strata netto firmy w zakończonym niedawno kwartale wyniosła 167 mln euro (rok wcześniej – 187 mln). Strata operacyjna w IV kw. 2009 r. to już 32 mln euro (rok wcześniej – 133 mln). Przedstawiciele Sony Ercicsson zakładają, że 2010 r. zamknie się lepszym wynikiem niż 2009 r. W połowie roku firma ma odczuć pierwsze skutki wdrażanego programu oszczędnościowego, dzięki któremu SE ma oszczędzić rocznie 880 mln euro.

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Czytaj, to co ważne.

Reklama
Telekomunikacja
Duże zainteresowanie naborem na nadzorcę rynku telekomunikacyjnego. Kto wystartował?
Materiał Promocyjny
Sieci kampusowe – łączność skrojona dla firm
Telekomunikacja
Oto, które sieci komórkowe wybierają polscy użytkownicy. I od kogo uciekają
Telekomunikacja
Brytyjski gigant finansowy wchodzi do Polski z siecią komórkową. Cenowy atak
Telekomunikacja
Biznes oczekuje ujednolicenia przepisów w krajach UE
Materiał Promocyjny
Bieszczady to region, który wciąż zachowuje aurę dzikości i tajemniczości
Telekomunikacja
Na Księżycu powstanie sieć komórkowa. Technologię przygotowała Nokia
Materiał Promocyjny
Jak sfinansować rozwój w branży rolno-spożywczej?
Reklama
Reklama