Drugi pod względem wielkości sprzedaży producent telefonów komórkowych na świecie odnotował bardzo złe wyniki finansowe w czwartym kwartale 2009 r. Przychody firmy wyniosły 1,75 mld euro, 40 proc. mniej niż rok wcześniej.
Sony Ericsson sprzedał w tym okresie 14,6 mln słuchawek. To znacznie mniej niż w ostatnim kwartale 2008 r,, kiedy na rynek trafiło 24,2 mln urządzeń SE. Średnia cena sprzedażowa urządzenia wyniosła w IV kw. 2009 r. 120 euro za słuchawkę. Strata netto firmy w zakończonym niedawno kwartale wyniosła 167 mln euro (rok wcześniej – 187 mln). Strata operacyjna w IV kw. 2009 r. to już 32 mln euro (rok wcześniej – 133 mln). Przedstawiciele Sony Ercicsson zakładają, że 2010 r. zamknie się lepszym wynikiem niż 2009 r. W połowie roku firma ma odczuć pierwsze skutki wdrażanego programu oszczędnościowego, dzięki któremu SE ma oszczędzić rocznie 880 mln euro.