Play Internet zamiast Play Online – nowe otwarcie w P4 [nowe]

Publikacja: 18.08.2014 13:45

P4, operator sieci Play po dwóch latach przerwy w promowaniu dedykowanej usługi mobilnego Internetu (do laptopów, czy tzw. domowego) przedstawił w poniedziałek nowe podejście do sprzedaży produktu. Nie oferuje go już pod marką Play Online, tylko jako  Play Internet, a w komunikacji – śladem Plusa – mocno stawia na technologię LTE jako substytut domowego stacjonarnego dostępu.

W zasięgu sieci  własnej LTE P4 jest obecnie nieco ponad 50 proc. populacji kraju. Dla HSPA+ wskaźnik ten to 87 proc.

Przedstawiciele firmy nie ujawnili danych dotyczących zasięgu obszarowego.

Operator proponuje wszystkim klientom dużą pulę gigabajtów do wykorzystania: 25-30 GB lub większą – komunikowaną jako „unlimited”, co – jak wyjaśnia Małgorzata Zakrzewska, dyrektor ds. relacji korporacyjnych w P4, w rzeczywistości oznaczać może limit 100 GB. Zakrzewska zaznaczała dziś, że operator nie będzie traktował wszystkich jedną miarą.

Play wysokość abonamentu w nowym podejściu uzależnia od rodzaju urządzenia, które wybierze użytkownik. Telekom – warto zauważyć – zrezygnował przy tej okazji z limitów prędkości, od których zaczynał różnicowanie oferty z LTE dla smartfonów.

Miesięczny abonament za dedykowany mobilny Internet zaczyna się od 29,99 zł (bez urządzenia, z pulą maksymalnie 25 GB miesięcznie po 6-miesięcznym okresie promocji z „unlimited”), a kończy na 99,99 zł (z laptopem).SIM Only w wersji „unlimited” to koszt 49,99 zł.

Z prezentacji telekomu wynika, że jego Internet „bez LTE”, czyli w technologiach o większym zasięgu do HSPA+ można kupić z 39,99 zł i 49,99 zł (z modemem lub routerem).

Play Internet może mieć formułę współdzieloną: w ofercie dla klientów indywidualnych można dokupić trzy dodatkowe karty SIM (miesięczny koszt każdej to 12 zł), a w ofercie dla firm – pięć.

Dla porównania, w analogicznej ofercie Orange miesięcznie za kartę płaci się 5 zł (i tyle samo za jednorazową aktywację). Droższa jest natomiast paczka Internetu: za 35 GB trzeba zapłacić 45 zł.

Przez ostatnie dwa lata baza klientów mobilnego Internetu Play nie rosła, a firma nie ujawniała jej precyzyjnej wielkości. W prospekcie obligacji opublikowanym na początku br. można było przeczytać, że liczy ona około 1 mln użytkowników.

Nowsze dane firma może podać w najbliższy czwartek, gdy publikować będzie obligatariuszom wyniki finansowe  za II kwartał br. Dziś telekom zdradził tylko, że transmisji danych korzysta 5 mln jego użytkowników (ok. 45 proc.).

Jak podał dziś P4, ruch LTE stanowi po 10 miesiącach działania tej technologii u operatora 26 proc. całego ruchu, a w przypadku klientów biznesowych – 30 proc. Według statystyk Play, ruch użytkowników smartfonów z LTE jest 5-krotnie wyższy niż posiadających telefony nie obsługujące tej technologii.

P4, operator sieci Play po dwóch latach przerwy w promowaniu dedykowanej usługi mobilnego Internetu (do laptopów, czy tzw. domowego) przedstawił w poniedziałek nowe podejście do sprzedaży produktu. Nie oferuje go już pod marką Play Online, tylko jako  Play Internet, a w komunikacji – śladem Plusa – mocno stawia na technologię LTE jako substytut domowego stacjonarnego dostępu.

W zasięgu sieci  własnej LTE P4 jest obecnie nieco ponad 50 proc. populacji kraju. Dla HSPA+ wskaźnik ten to 87 proc.

Pozostało 82% artykułu
Telekomunikacja
Gigant ogłasza przełom w łączności. To zupełnie nowa jakość
Telekomunikacja
To ma być przełom w tworzeniu ultraszybkiego internetu 6G. Znika wielka przeszkoda
Materiał Promocyjny
Mobilne ekspozycje Huawei już w Polsce – 16 maja odwiedzi Katowice
Telekomunikacja
Eldorado 5G dobiega końca, a firmy tną etaty. Co z Polską?
Materiał Promocyjny
Jaki jest proces tworzenia banku cyfrowego i jakie czynniki są kluczowe dla jego sukcesu?
Telekomunikacja
Do kogo przenoszą się klienci sieci komórkowych. Jest największy przegrany
Telekomunikacja
To już wojna w telefonii na kartę. Sieci komórkowe mają nowy haczyk na klientów