Play Internet zamiast Play Online – nowe otwarcie w P4 [nowe]

Publikacja: 18.08.2014 13:45

P4, operator sieci Play po dwóch latach przerwy w promowaniu dedykowanej usługi mobilnego Internetu (do laptopów, czy tzw. domowego) przedstawił w poniedziałek nowe podejście do sprzedaży produktu. Nie oferuje go już pod marką Play Online, tylko jako  Play Internet, a w komunikacji – śladem Plusa – mocno stawia na technologię LTE jako substytut domowego stacjonarnego dostępu.

W zasięgu sieci  własnej LTE P4 jest obecnie nieco ponad 50 proc. populacji kraju. Dla HSPA+ wskaźnik ten to 87 proc.

Przedstawiciele firmy nie ujawnili danych dotyczących zasięgu obszarowego.

Operator proponuje wszystkim klientom dużą pulę gigabajtów do wykorzystania: 25-30 GB lub większą – komunikowaną jako „unlimited”, co – jak wyjaśnia Małgorzata Zakrzewska, dyrektor ds. relacji korporacyjnych w P4, w rzeczywistości oznaczać może limit 100 GB. Zakrzewska zaznaczała dziś, że operator nie będzie traktował wszystkich jedną miarą.

Play wysokość abonamentu w nowym podejściu uzależnia od rodzaju urządzenia, które wybierze użytkownik. Telekom – warto zauważyć – zrezygnował przy tej okazji z limitów prędkości, od których zaczynał różnicowanie oferty z LTE dla smartfonów.

Miesięczny abonament za dedykowany mobilny Internet zaczyna się od 29,99 zł (bez urządzenia, z pulą maksymalnie 25 GB miesięcznie po 6-miesięcznym okresie promocji z „unlimited”), a kończy na 99,99 zł (z laptopem).SIM Only w wersji „unlimited” to koszt 49,99 zł.

Z prezentacji telekomu wynika, że jego Internet „bez LTE”, czyli w technologiach o większym zasięgu do HSPA+ można kupić z 39,99 zł i 49,99 zł (z modemem lub routerem).

Play Internet może mieć formułę współdzieloną: w ofercie dla klientów indywidualnych można dokupić trzy dodatkowe karty SIM (miesięczny koszt każdej to 12 zł), a w ofercie dla firm – pięć.

Dla porównania, w analogicznej ofercie Orange miesięcznie za kartę płaci się 5 zł (i tyle samo za jednorazową aktywację). Droższa jest natomiast paczka Internetu: za 35 GB trzeba zapłacić 45 zł.

Przez ostatnie dwa lata baza klientów mobilnego Internetu Play nie rosła, a firma nie ujawniała jej precyzyjnej wielkości. W prospekcie obligacji opublikowanym na początku br. można było przeczytać, że liczy ona około 1 mln użytkowników.

Nowsze dane firma może podać w najbliższy czwartek, gdy publikować będzie obligatariuszom wyniki finansowe  za II kwartał br. Dziś telekom zdradził tylko, że transmisji danych korzysta 5 mln jego użytkowników (ok. 45 proc.).

Jak podał dziś P4, ruch LTE stanowi po 10 miesiącach działania tej technologii u operatora 26 proc. całego ruchu, a w przypadku klientów biznesowych – 30 proc. Według statystyk Play, ruch użytkowników smartfonów z LTE jest 5-krotnie wyższy niż posiadających telefony nie obsługujące tej technologii.

P4, operator sieci Play po dwóch latach przerwy w promowaniu dedykowanej usługi mobilnego Internetu (do laptopów, czy tzw. domowego) przedstawił w poniedziałek nowe podejście do sprzedaży produktu. Nie oferuje go już pod marką Play Online, tylko jako  Play Internet, a w komunikacji – śladem Plusa – mocno stawia na technologię LTE jako substytut domowego stacjonarnego dostępu.

W zasięgu sieci  własnej LTE P4 jest obecnie nieco ponad 50 proc. populacji kraju. Dla HSPA+ wskaźnik ten to 87 proc.

Pozostało 82% artykułu
2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Telekomunikacja
Kto zmiecie SMS-y? Do tych rozwiązań komunikacyjnych należy przyszłość
Materiał Promocyjny
Stabilność systemu e-commerce – Twój klucz do sukcesu
Telekomunikacja
Do których sieci komórkowych przenoszą się Polacy? Zwycięzca jest jeden
Telekomunikacja
Rusza nowa aukcja 5G. Państwo chce od operatorów astronomiczną kwotę
Telekomunikacja
Uwaga na nowe pułapki w roamingu. Jak za granicą łączyć się taniej lub za darmo
Telekomunikacja
Gigant ogłasza przełom w łączności. To zupełnie nowa jakość