O 31,2 tys. do 2,826 mln gospodarstw domowych wzrósł zasięg sieci UPC Polska w II kwartale br., a mimo to liczba abonentów największego operatora telewizji kablowej w kraju spadła w tym czasie o 6,8 tys.. – wynika z danych zaprezentowanych przez Liberty Global, właściciela operatora.
Ubywało kablówce klientów telewizji: z analogowego rozwiązania korzystało w czerwcu o 7,3 tys. abonentów mniej, a przyrost użytkowników telewizji cyfrowej o 3,8 tys. nie zrekompensował straty.
O 6,7 tys. urosła natomiast liczba abonentów dostępu do Internetu, a o 9,4 tys. – telefonii stacjonarnej.
Jednocześnie klienci nadal korzystający z usług dostawcy korzystali z 12,6 tys. usług (RGU) więcej niż w marcu. W sumie na koniec czerwca UPC Polska obsługiwało 1,418 mln abonentów, którzy korzystali z 2,764 mln usług (RGU).
Liczba klientów telewizji kablowej i Internetu są już prawie takie same: po półroczu to odpowiednio 1,184 mln i 1,01 mln abonentów. Z usługi telefonii stacjonarnej korzysta natomiast 569,3 tys. użytkowników UPC.