Blisko 3 mln zl wyniosły w tym roku – do lipca – oszczędności największego operatora alternatywnego z tytułu upowszechnienia się elektronicznych metod dystrybucji do klientów dokumentów rozrachunkowych – wynika z informacji przedstawionych przez operatora. Zaplanowane do końca roku oszczędności mają wynieść łącznie 4,3 mln zł, przy czym jak na razie (do lipca) Netii udawało się oszczędzać nieco więcej (4-8 proc.), niż początkowo planowała.

Do lipca br. odsetek elektronicznych dokumentów do wszystkich wystawionych faktur wynosił 27 proc. wobec 21-proc. penetracji aktywnych e-faktur w całej bazie abonenckiej. Penetracja ta rośnie o 0,5-1 pkt. procentowy miesięcznie. Dla porównania w lipcu 2010 r. wyniosła 14,6 proc.

Migracja klientów z papierowych na elektroniczne dokumenty rozrachunkowe jest jednym z elementów programu podniesienie satysfakcji klientów – Klientomanii. Wedle analiz prawnych operatora nie ma żadnych wątpliwości co do legalności elektronicznych form faktury (elektronicznego obrazu faktury oraz e-faktury sygnowanej kwalifikowanym podpisem) w obrocie gospodarczym w Polsce.