Na 4 października UPC Polska zwołała konferencję prasową, na której przekaże więcej informacji na temat przejęcia sieci Aster. Czego dokładnie dotyczyć będzie spotkanie Lidia Stępińska-Ustasiak, rzecznik UPC, nie zdradziła.
Aby przejęcie mogło zostać sfinalizowane, zgodnie z decyzją Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, UPC musi znaleźć nabywcę części sieci Astera, w lokalizacjach, gdzie infrastruktura kablówek się dubluje. Ma na to 18 miesięcy. Lidia Stępińska-Ustasiak uniknęła odpowiedzi na pytanie, czy chętny już się znalazł. Jeśli nawet – to podmiot taki musi zostać jeszcze zaakceptowany przez UOKiK.
Dlatego branża kablowa spekuluje, że zwołana konferencja ma na celu uspokojenie abonentów przejmowanej przez UPC sieci, aby zapobiec ich eksodusowi. – Ze sprzedażą sieci UPC poczeka do ostatniej chwili – uważa jeden z naszych rozmówców.
Tak czy owak chętnych na zakup zasobów Astera nie zabraknie. Wstępnie zainteresowanie m.in. Vectra, zajmująca drugie miejsce na rynku kablowym pod względem liczby abonentów.
– Bez zapoznania się ze szczegółami decyzji UOKiK trudno się jednoznacznie deklarować. Tym niemniej nie wykluczamy zakupu sieci nakładkowej UPC/Aster, o ile oczywiście sam przedmiot sprzedaży będzie dla nas atrakcyjny i wpisze się w naszą strategię – mówi Tomasz Żurański, prezes Vectry (w 2009 r. kupiła warszawskiego Spraya). Nie jest pewne, jak ostatecznie postąpią Multimedia Polska. Prezes spółki Andrzej Rogowski wskazuje, że trudno dziś przewidzieć parametry potencjalnej oferty. Wcześniej przymiarki do zakupu sieci Astera nie wykluczyła Telekomunikacja Polska.