W Europie Środkowo-Wschodniej surfowanie coraz bardziej mobilne

Publikacja: 03.08.2012 12:20

W czerwcu 2012 co siedemnasta odsłona strony internetowej w Europie Środkowo-Wschodniej została wygenerowana za pomocą urządzenia mobilnego – wynika z raportu „Do you CEE” firmy Gemius.

Autorzy raportu podkreślają, że ruch mobilny rośnie w Europie Środkowo-Wschodniej w imponującym tempie. W grudniu 2011 ok. 4 proc. odsłon monitorowanych przez narzędzia web analytics firmy Gemius dokonanych zostało z urządzeń mobilnych.  W ciagu pół roku (grudzień 2011-czerwiec 2012) udział ten wzrósł aż o połowę.

– Głównym powodem takiego stanu rzeczy jest wzmożona konkurencja wśród producentów urządzeń przenośnych, a także polepszająca się jakość i szybkość mobilnego transferu danych oraz coraz korzystniejsze ceny usług – podkreśla Krzysztof Rosiński, kierownik ds. badań i rozwoju Gemiusa.

Według danych Gemius – w czerwcu 2012 prawie 40 proc. wszystkich odsłon mobilnych w Europie Środkowo-Wschodniej dokonanych zostało z urządzeń Apple’a. Produkty tej marki są popularne zwłaszcza w krajach bałtyckich.  Apple nie jest jednak liderem wśród producentów urządzeń przenośnych w całym regionie CEE. Na  Ukrainie i Białorusi na rynku urządzeń mobilnych przoduje Nokia. Co ciekawe na Białorusi  prawie 17 prc. mobilnych odsłon wygenerowanych wykonano z urządzeń Huawei. Wynik ten zaskakuje, gdy weźmie się pod uwagę średni udział odsłon mobilnych z urządzeń Huawei w całym regionie, który w czerwcu 2011 wyniósł zaledwie 3 proc.

Generalnie jednak słabnie pozycja Nokii. Na przestrzeni 2011 roku Nokia straciła 13 punktów procentowych udziału w odsłonach mobilnych w krajach środkowo- i wschodnio-europejskich.  Zgodnie z danymi gemiusTraffic za czerwiec 2012, ponad jedna piąta wszystkich mobilnych odsłon wykonywanych w Europie Środkowo-Wschodniej pochodzi z urządzeń Samsunga. Południowo-koreański producent jest popularny zwłaszcza w Słowenii, na Węgrzech i na Litwie, gdzie ponad 25 proc. odsłon mobilnych generowanych jest za pomocą jego produktów.

Inne popularne marki urządzeń przenośnych w Europie Środkowo-Wschodniej to HTC oraz Sony Ericsson. Produkty od HTC są używane najczęściej w Czechach i na Słowacji, gdzie ich udział w mobilnych odsłonach generowanych na rynku wynosił w czerwcu 2012 stosownie 10,4 proc. i 13,2 proc. (na podstawie danych gemiusTraffic). Smartfony i tablety produkowane przez Sony Ericsson są natomiast popularne na Węgrzech (11,1 proc. odsłon mobilnych generowanych na rynku), w Polsce (13,4 proc.) oraz na Słowacji (11,3 proc.)

Gemius, IAB Europe: Do you CEE?

W czerwcu 2012 co siedemnasta odsłona strony internetowej w Europie Środkowo-Wschodniej została wygenerowana za pomocą urządzenia mobilnego – wynika z raportu „Do you CEE” firmy Gemius.

Autorzy raportu podkreślają, że ruch mobilny rośnie w Europie Środkowo-Wschodniej w imponującym tempie. W grudniu 2011 ok. 4 proc. odsłon monitorowanych przez narzędzia web analytics firmy Gemius dokonanych zostało z urządzeń mobilnych.  W ciagu pół roku (grudzień 2011-czerwiec 2012) udział ten wzrósł aż o połowę.

Pozostało 80% artykułu
1 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Telekomunikacja
Kto zmiecie SMS-y? Do tych rozwiązań komunikacyjnych należy przyszłość
Materiał Promocyjny
Stabilność systemu e-commerce – Twój klucz do sukcesu
Telekomunikacja
Do których sieci komórkowych przenoszą się Polacy? Zwycięzca jest jeden
Telekomunikacja
Rusza nowa aukcja 5G. Państwo chce od operatorów astronomiczną kwotę
Telekomunikacja
Uwaga na nowe pułapki w roamingu. Jak za granicą łączyć się taniej lub za darmo
Telekomunikacja
Gigant ogłasza przełom w łączności. To zupełnie nowa jakość