Około 217 mln krótkich wiadomości tekstowych (SMS) wysłali w święta Bożego Narodzenia oraz w sylwestra i Nowy Rok użytkownicy Orange Polska – wynika z danych przygotowanych przez telekom dla „Rzeczpospolitej”. To o 11,4 proc. mniej niż rok wcześniej.
Może to być sygnał, że globalny trend odchodzenia osób indywidualnych od liczących sobie blisko ćwierć wieku SMS-ów na rzecz komunikacji za pomocą aplikacji dotarł na dobre do Polski.
Już w ostatnich kilku latach liczba komórkowych wiadomości tekstowych lekko malała, w 2016 r. spadła o 3,3 proc., ale nadal utrzymywaliśmy się powyżej średniej unijnej i na osobę przypadały 83 wiadomości (w Unii Europejskiej średnio 64).
Tym razem zanosi się jednak na dużo mocniejszą negatywną reakcję. Zanosi się, bo nie ma jeszcze danych za cały 2017 rok. Wiadomo jednak, że w okresie ostatnich świąt spadek ich liczby odnotował nie tylko Orange Polska.
Podobną skalę spadku odnotował w Wigilię i Nowy Rok operator sieci Play. Marcin Gruszka, rzecznik telekomu, nie podzielił się jednak z nami dokładną liczbą. Dopiero w filmie na blogu korporacyjnym podał, że w wigilię Bożego Narodzenia klienci Play wysłali w tym roku 90 mln wiadomości. Odnotował też, że nieco wzrosła liczba wysłanych MMS-ów (do 5 mln), przy czym ich popularność jest nieznaczna w zestawieniu z wiadomościami tekstowymi.