Sprzęt i wsparcie dla MSP w chmurze

Telekomunikacja Polska zainaugurowała nową, dedykowaną sektorowi MSP usługę udostępniania sprzętu komputerowego oraz wsparcia jego użytkowników. Własne zasoby IT mają posłużyć skrojeniu komercyjnej usługi. TP liczy potencjał na nią w aktualnej bazie klienckiej na co najmniej 100 tys. firm

Publikacja: 21.09.2011 12:30

Sprzęt i wsparcie dla MSP w chmurze

Foto: ROL

Operator testuje produkt od listopada zeszłego roku a sprzedaje od lipca tego roku.

– Modelowy klient, to mała i średnia firma, charakteryzująca się – to kluczowa sprawa – rozproszoną strukturą. Albo wielooddziałowa, albo utrzymująca pracowników terenowych – mówił podczas dzisiejszej konferencji prasowej odpowiedzialny za produkt IT dla Firm Grzegorz Wawryniuk z Telekomunikacji Polskiej.

Podstawą oferty jest udostępnianie za miesięcznym abonamentem per stanowisko komputerów (stacjonarnych i przenośnych) z podstawowym oprogramowaniem wraz z usługami wsparcia. Oferta obejmuje również udostępnianie i serwis sprzętu peryferyjnego oraz sprzętu lokalnej sieci komputerowej. Ofertą wsparcia może być objęty również już zainstalowany w firmie sprzęt. Cena za te usługi w wariancie standardowym wahają się od ok. 50 zł do 200 zł miesięcznie za stanowisko.

– Oferujemy również zarządzanie serwerami i, w zasadzie, każdy innym elementem infrastruktury IT od sprzętu do oprogramowania, ale z uwagi na mnogość rozwiązań na rynku wychodzi to poza zakres oferty standardowej i jest już raczej ofertą dedykowaną konkretnemu klientowi. Musimy zapoznać się z jego potrzebami i zasobami, bo w przypadku jakichś bardzo egzotycznych rozwiązań może nam brakować kompetencji – mówi Grzegorz Wawryniuk.

– Staramy się wpisywać z nową ofertą w ogólnorynkowy trend zapewniania firmom niezbędnych zasobów na zasadzie dostawy usług. To obniża wydatki inwestycyjne i operacyjne. Od strony biznesowej równie istotna jest dla nas dostawa sprzętu, jak i usług wsparcia. Na jednym i na drugim odnotowujemy odpowiednią marżę – mówi Przemysław Naklicki, dyr. Ds. Sprzedaży Zaawansowanej i Projektowej w Telekomunikacji Polskiej. Dzięki nowej ofercie operator będzie mógł w nowy sposób zmonetyzować relacje z dostawcami sprzętu i oprogramowania oraz integratorami IT, jakie utrzymuje na wewnętrzne potrzeby. Podstawowymi dostawcami sprzętu komputerowego i oprogramowania w ramach usługi IT dla Firm są: Dell, Intel, Microsoft, Symantec. TP deklaruje jednak możliwość dostarczenia szerszej gamy sprzętu ze swojego katalogu produktów .

– W grupie TP utrzymujemy 30 tys. stanowisk pracy. Mamy więc zasoby i kompetencje, aby wyjść z analogiczną usługą na rynek –mówi Przemysław Naklicki. Pierwszą linią wsparcia w ramach nowej usługi jest dzisiaj dedykowany 10-osobowy zespół konsultantów, którego zakładany czas rozwiązania problemu wynosi 15 minut (telefonicznie lub w trybie zdalnego zarządzania komputerem klienta poprzez publiczny internet i aplikację kliencką). Bardziej złożone problemy są rozwiązywane – do 3 godzin. – przez specjalistów z różnych dziedzin. Łącznie dedykowany usłudze IT dla Firm zespół liczy kilkadziesiąt osób. W razie potrzeby wspierają go pracownicy innych pionów TP, dostawców, czy podwykonawców. Na przykład wsparcie w dziedzinie sprzętu sieciowego realizowane jest we współpracy z firmą Qumak-Sekom.

– Jeżeli sprzęt wymaga naprawy lub wymian odbiera go i dostarcza zastępcze wyposażenie pracownik w trybie „na następny dzień”. I to realizują nasi partnerzy i podwykonawcy – mówi Przemysław Naklicki.

W takim modelu działania kluczowe jest zabezpieczenie danych na wykorzystywanym sprzęcie, co na razie jest po stronie klienta. Niebawem TP zamierza jednak uruchomić dodatkową usługę backup online. W dalszej perspektywie jest udostępnienie klientom w modelu ASP standardowych aplikacji wykorzystywanych w firmach.

Nowa oferta dostawy sprzętu i wsparcia skierowana jest przede wszystkim do aktualnej bazy klienckiej TP. W podstawowym profilu nabywców usług IT dla Firm jest dzisiaj ok. 100 tys. podmiotów. Cała baza klientów biznesowych TP szacowana jest jednak na ok. 1 mln, z czego 800 tys. posiada więcej niż jedną lokalizację i w pewnej perspektywie może być zainteresowana rezygnacją z własnych informatyków i zakupu usług wsparcia.

Prezentacja usług IT dla Firm

Cennik usług IT dla Firm

Operator testuje produkt od listopada zeszłego roku a sprzedaje od lipca tego roku.

– Modelowy klient, to mała i średnia firma, charakteryzująca się – to kluczowa sprawa – rozproszoną strukturą. Albo wielooddziałowa, albo utrzymująca pracowników terenowych – mówił podczas dzisiejszej konferencji prasowej odpowiedzialny za produkt IT dla Firm Grzegorz Wawryniuk z Telekomunikacji Polskiej.

Pozostało 91% artykułu
2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Telekomunikacja
To ma być przełom w tworzeniu ultraszybkiego internetu 6G. Znika wielka przeszkoda
Materiał Promocyjny
Mobilne ekspozycje Huawei już w Polsce – 16 maja odwiedzi Katowice
Telekomunikacja
Eldorado 5G dobiega końca, a firmy tną etaty. Co z Polską?
Telekomunikacja
Do kogo przenoszą się klienci sieci komórkowych. Jest największy przegrany
Telekomunikacja
To już wojna w telefonii na kartę. Sieci komórkowe mają nowy haczyk na klientów
Materiał Promocyjny
CERT Orange Polska: internauci korzystają z naszej wiedzy