Sprzęt i wsparcie dla MSP w chmurze

Telekomunikacja Polska zainaugurowała nową, dedykowaną sektorowi MSP usługę udostępniania sprzętu komputerowego oraz wsparcia jego użytkowników. Własne zasoby IT mają posłużyć skrojeniu komercyjnej usługi. TP liczy potencjał na nią w aktualnej bazie klienckiej na co najmniej 100 tys. firm

Publikacja: 21.09.2011 12:30

Sprzęt i wsparcie dla MSP w chmurze

Foto: ROL

Operator testuje produkt od listopada zeszłego roku a sprzedaje od lipca tego roku.

– Modelowy klient, to mała i średnia firma, charakteryzująca się – to kluczowa sprawa – rozproszoną strukturą. Albo wielooddziałowa, albo utrzymująca pracowników terenowych – mówił podczas dzisiejszej konferencji prasowej odpowiedzialny za produkt IT dla Firm Grzegorz Wawryniuk z Telekomunikacji Polskiej.

Podstawą oferty jest udostępnianie za miesięcznym abonamentem per stanowisko komputerów (stacjonarnych i przenośnych) z podstawowym oprogramowaniem wraz z usługami wsparcia. Oferta obejmuje również udostępnianie i serwis sprzętu peryferyjnego oraz sprzętu lokalnej sieci komputerowej. Ofertą wsparcia może być objęty również już zainstalowany w firmie sprzęt. Cena za te usługi w wariancie standardowym wahają się od ok. 50 zł do 200 zł miesięcznie za stanowisko.

– Oferujemy również zarządzanie serwerami i, w zasadzie, każdy innym elementem infrastruktury IT od sprzętu do oprogramowania, ale z uwagi na mnogość rozwiązań na rynku wychodzi to poza zakres oferty standardowej i jest już raczej ofertą dedykowaną konkretnemu klientowi. Musimy zapoznać się z jego potrzebami i zasobami, bo w przypadku jakichś bardzo egzotycznych rozwiązań może nam brakować kompetencji – mówi Grzegorz Wawryniuk.

– Staramy się wpisywać z nową ofertą w ogólnorynkowy trend zapewniania firmom niezbędnych zasobów na zasadzie dostawy usług. To obniża wydatki inwestycyjne i operacyjne. Od strony biznesowej równie istotna jest dla nas dostawa sprzętu, jak i usług wsparcia. Na jednym i na drugim odnotowujemy odpowiednią marżę – mówi Przemysław Naklicki, dyr. Ds. Sprzedaży Zaawansowanej i Projektowej w Telekomunikacji Polskiej. Dzięki nowej ofercie operator będzie mógł w nowy sposób zmonetyzować relacje z dostawcami sprzętu i oprogramowania oraz integratorami IT, jakie utrzymuje na wewnętrzne potrzeby. Podstawowymi dostawcami sprzętu komputerowego i oprogramowania w ramach usługi IT dla Firm są: Dell, Intel, Microsoft, Symantec. TP deklaruje jednak możliwość dostarczenia szerszej gamy sprzętu ze swojego katalogu produktów .

– W grupie TP utrzymujemy 30 tys. stanowisk pracy. Mamy więc zasoby i kompetencje, aby wyjść z analogiczną usługą na rynek –mówi Przemysław Naklicki. Pierwszą linią wsparcia w ramach nowej usługi jest dzisiaj dedykowany 10-osobowy zespół konsultantów, którego zakładany czas rozwiązania problemu wynosi 15 minut (telefonicznie lub w trybie zdalnego zarządzania komputerem klienta poprzez publiczny internet i aplikację kliencką). Bardziej złożone problemy są rozwiązywane – do 3 godzin. – przez specjalistów z różnych dziedzin. Łącznie dedykowany usłudze IT dla Firm zespół liczy kilkadziesiąt osób. W razie potrzeby wspierają go pracownicy innych pionów TP, dostawców, czy podwykonawców. Na przykład wsparcie w dziedzinie sprzętu sieciowego realizowane jest we współpracy z firmą Qumak-Sekom.

– Jeżeli sprzęt wymaga naprawy lub wymian odbiera go i dostarcza zastępcze wyposażenie pracownik w trybie „na następny dzień”. I to realizują nasi partnerzy i podwykonawcy – mówi Przemysław Naklicki.

W takim modelu działania kluczowe jest zabezpieczenie danych na wykorzystywanym sprzęcie, co na razie jest po stronie klienta. Niebawem TP zamierza jednak uruchomić dodatkową usługę backup online. W dalszej perspektywie jest udostępnienie klientom w modelu ASP standardowych aplikacji wykorzystywanych w firmach.

Nowa oferta dostawy sprzętu i wsparcia skierowana jest przede wszystkim do aktualnej bazy klienckiej TP. W podstawowym profilu nabywców usług IT dla Firm jest dzisiaj ok. 100 tys. podmiotów. Cała baza klientów biznesowych TP szacowana jest jednak na ok. 1 mln, z czego 800 tys. posiada więcej niż jedną lokalizację i w pewnej perspektywie może być zainteresowana rezygnacją z własnych informatyków i zakupu usług wsparcia.

Prezentacja usług IT dla Firm

Cennik usług IT dla Firm

Operator testuje produkt od listopada zeszłego roku a sprzedaje od lipca tego roku.

– Modelowy klient, to mała i średnia firma, charakteryzująca się – to kluczowa sprawa – rozproszoną strukturą. Albo wielooddziałowa, albo utrzymująca pracowników terenowych – mówił podczas dzisiejszej konferencji prasowej odpowiedzialny za produkt IT dla Firm Grzegorz Wawryniuk z Telekomunikacji Polskiej.

Pozostało jeszcze 91% artykułu
Telekomunikacja
Do kogo przenosili się klienci sieci komórkowych w 2024 r.? Ten operator rozbił bank
Materiał Promocyjny
Jaką Vitarą na różne tereny? Przewodnik po możliwościach Suzuki
Materiał Promocyjny
W domu i poza domem szybki internet i telewizja z Play
Materiał Promocyjny
Cyfrowe rozwiązania dla budownictwa
Telekomunikacja
Elon Musk czeka na ważną decyzję. Astronomowie ostrzegają przed zgodą na plany SpaceX
Materiał Promocyjny
Warta oferuje spersonalizowaną terapię onkologiczną
Telekomunikacja
Ekspresowy internet. Łączność podczas podróży polską koleją ma się poprawić
Materiał Promocyjny
Psychologia natychmiastowej gratyfikacji w erze cyfrowej