W ciągu najbliższych czterech lat telewizory podłączone do Internetu podwoją swój udział rynkowy i będą stanowić jedną czwartą wszystkich telewizorów – prognozuje firma badawcza Digital TV Research.
Szacuje ona, że w 2018 roku do sieci będzie podłączonych na 759 mln telewizorów na świecie. Na koniec tego roku liczą ta sięgnie 307 mln. Oznacza to, że udział rynkowy tego rodzaju sprzętu wzrośnie z 12,4 proc. na koniec tego rokud od 26,8 proc. w 2018 roku.
Ten skok w dużej mierze nastąpi dzięki rozwojowi technologii umożliwiającej podłączenie do Internetu telewizorów, które dziś takiej możliwości nie mają. – Wprowadzenie na rynek takich urządzeń jak Google Chromecast czy Sky Now TV istotnie wpływa na rynek. W odpowiedzi na to producenci telewizorów z dostępem do sieci redukują ich ceny – mówi Simon Murray, analityk Digital TV Research.