Reklama

Globalna reklama online pod znakiem Google’a

Publikacja: 16.07.2014 17:54

Amerykański koncern Google ma, zdaniem analityków eMarketera, ponad 30-proc.  udział w globalnych przychodach z reklam internetowym. Wartość całego rynku szacowana jest na 140,15 mld dolarów i ma być wyższa o ponad 16,7 proc. niż rok temu.

Rynek reklamy mobilnej ma mieć wartość prawie dwukrotnie większą niż w 2013 roku wynoszącą około 32,71 mld dolarów.

Przychód Google’a ma w 2014 roku wynieść 44,1 mld dolarów i być wyższym od zeszłorocznego o około 15 proc.. W segmencie reklam mobilnych dominacja giganta jest jeszcze wyraźniejsza, ponieważ do firmy z Mountain View  należy ponad połowa wszystkich przychodów z tego typu reklam.

Najlepiej radzą sobie portale społecznościowe. Kolejny raz z rzędu na drugim miejscu w zestawieniu zajął Facebook, którego udział w całym reklamowym torcie wyniósł 7,79 proc. i wzrósł rok do roku o prawie 2 punkty proc.. Do serwisu Zuckenberga należy ponad 22,3 proc. przychodów z reklamy mobilnej (po wzroście o 4,5 pkt. proc.).

Na trzecim miejscu w zestawieniu znalazł się Microsoft, który zepchnął z podium Yahoo!, mimo rosnących przychodów tego ostatniego. Producent najpopularniejszego systemu operacyjnego świata, Windowsa, ma zwiększyć swoje przychody z reklamy internetowej o ponad jedną piątą rok do roku i zainkasować ponad 3,56 mld dolarów za bieżący rok. Do Microsoftu należeć będzie zatem 2,54 proc. całego globalnego rynku reklamy online, podczas gdy Yahoo! Dierżył będzie 2,52 proc. rynku z przychodami 3,53 mld dolarów.

Reklama
Reklama

Warte odnotowania są rosnące udziały Twittera, którego udział w rynku wzrośnie z 0,5 do 0,79 proc. oraz Linkedin, którego udział wzrośnie do 0,52 proc., co potwierdza tezę o rosnącej popularności serwisów społecznościowych zarówno wśród użytkowników, jak i wśród podążających za nimi reklamodawców.

Telekomunikacja
Internet z KPO mocno opóźniony? Gotowe tylko 25 proc. sieci
Telekomunikacja
Które sieci komórkowe wybierali Polacy? Zwycięzców jest dwóch
Telekomunikacja
Duże zainteresowanie naborem na nadzorcę rynku telekomunikacyjnego. Kto wystartował?
Telekomunikacja
Oto, które sieci komórkowe wybierają polscy użytkownicy. I od kogo uciekają
Materiał Promocyjny
Startupy poszukiwane — dołącz do Platform startowych w Polsce Wschodniej i zyskaj nowe możliwości!
Telekomunikacja
Brytyjski gigant finansowy wchodzi do Polski z siecią komórkową. Cenowy atak
Materiał Promocyjny
Jak rozwiązać problem rosnącej góry ubrań
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama