Producent sprzętu telekomunikacyjnego zaczął promocję rozwiązania Genesys Social Engagement, czyli rozszerzenia funkcjonalności swoich centrów obsługi klienta o komponenty społecznościowwe. Rozwiązanie, które testuje kilku klientów firmy w USA, na razie nie doczekało się wdrożenia w Polsce.

Jak powiedział Robert Sadowski z działu marketingu Alcatela-Lucenta, firma liczy na zainteresowanie produktem klientów, którzy już korzystają z jej rozwiązań w sferze kontaktu z klientami. Wśród nich są tacy operatorzy jak Grupa TP, Polkomtel i Polska Telefonia Cyfrowa.

– W skrócie, Genesys pozwala na monitoring mediów społecznościowych i włączenie generowanych np. na Facebooku komentarzy do obiegu pracy contact center, na tych samych prawach, na jakich spływają do niego inne formy komunikacji od klientów, takie jak telefony czy e-maile – wyjaśnił Patrik Ort, odpowiedzialny za rozwiązania Genesys na Europę Centralną. Genesys jest spółką-córką Alcatela-Lucenta. Firma nie chciała zdradzać szczegółów rozmów toczących się z zainteresowanymi potencjalnymi klientami. Nie jest także jasne, ile kosztuje wdrożenie konkretnych rozwiązań.

– Ceny zależą m.in. od zakresu monitorowania mediów społecznościowych i ilości licencji. Rozwiązanie dla kilku osób nie powinno kosztować więcej niż kilka tysięcy euro – powiedział Patrik Ort.