Tele-Polska Holding sprzedał tylko 22 proc. oferowanych akcji

Publikacja: 06.06.2014 09:35

Nieco ponad 2,2 mln akcji na 10 mln oferowanych kupili od Tele-Polska Holding inwestorzy giełdowi w rozliczonej wczoraj publicznej ofercie. To oznacza, że zamiast 18,8 mln zł (po potrąceniu kosztów IPO wynoszących 0,58 mln zł), telekomunikacyjna grupa pozyskała około 4,15 mln zł.

Papiery Tele-Polska Holding, wycenione na 2,15 zł sztuka kupiło 216 inwestorów indywidualnych i 5 instytucji, które nabyły większość akcji, bo blisko 1,5 mln sztuk.

Wszystkie sprzedane akcje przydzielono nabywcom w czwartek.

Tele-Polska Holding, kontrolowana przez Piotra Wiśniewskiego planowała podzielić 18,8 mln zł pozyskanych w drodze IPO w konkretny sposób. Hurtowy operator eTelko miało otrzymać 10 mln zł na środki trwałe), zajmujący się terminacją ruchu głosowego, obsługą przedsiębiorstw i klientów indywidualnych DID – 5 mln zł, a działająca tylko w segmencie klientów indywidualnych TelePolska 3,7 mln zł na akwizycję klientów.

Trudno nazwać wyniki IPO Tele-Polski sukcesem.

Wcześniej telekomunikacyjna grupa wstrzymała publiczną ofertę już dwukrotnie. Najpierw pod koniec ub.r. w związku z koniecznością uregulowania kwestii korporacyjnych, co do których wyrażali obawy potencjalni inwestorzy (wygasające umowy członków zarządu, brak zobowiązania akcjonariuszy dotychczasowych, że nie będą sprzedawać akcji przez pewien czas itp.). Potem w marcu, gdy rynki kapitałowe trawiła niepewność w związku z konfliktem na Ukrainie.

Pomijając warunki oferty Tele-Polska Holding i atrakcyjność biznesu grupy trzeba przyznać jedno. Sytuacja na rynku kapitałowym nie sprzyja ostatnio sprzedaży akcji. W ostatnim czasie małe zainteresowanie inwestorów zmusiło do rezygnacji z IPO Multimedia Polska. Papiery chińskiej firmy JJ Auto (nie związanej z rynkiem telekomunikacyjnym) miały niewielu chętnych.

Wczoraj Tele-Polska Holding opublikowała sprawozdania finansowe za 2013 rok. Można je znaleźć tutaj.

Telekomunikacja
Na Księżycu powstanie sieć komórkowa. Technologię przygotowała Nokia
Materiał Promocyjny
W zasięgu bezpiecznej przyszłości
Telekomunikacja
Do kogo przenosili się klienci sieci komórkowych w 2024 r.? Ten operator rozbił bank
Materiał Promocyjny
W domu i poza domem szybki internet i telewizja z Play
Materiał Promocyjny
Cyfrowe rozwiązania dla budownictwa
Materiał Promocyjny
Sezon motocyklowy wkrótce się rozpocznie, a Suzuki rusza z 19. edycją szkoleń