Aktualizacja: 29.04.2025 17:41 Publikacja: 09.05.2011 07:17
Foto: ROL
rpkom.pl: – Dlaczego Qualcomm inwestuje w swoją obecność i rozpoznawalność w Polsce?
Bogusław Kułakowski, country manager Qualcomm w Polsce: – Polska jest jednym z największych krajów Unii Europejskiej. Z ponad 38 milionową populacją, ponad 120-proc. penetracją rynku urządzeń mobilnych oraz około 30-proc. pokryciem usług 3G jest zdecydowanie ciekawym rynkiem dla technologii mobilnych. Co więcej, gdy dodamy do tego stosunkowo słabą penetrację szerokopasmowego internetu (oczywiście zawsze powstaje pytanie o definicję i parametry techniczne pojęcia „szerokopasmowy”) i sieci stacjonarnych, to telefonia mobilna staje się idealną alternatywą i odpowiedzią na szybko rosnący popyt dostępu do informacji i transmisji danych. Niedawno jeden z operatorów komórkowych ogłosił, że smartfony stanowią już około 50-proc. łącznej sprzedaży telefonów w ramach jego oferty. Wszystkie powyższe aspekty sprawiają, że Polska jest dla nas interesującym i ważnym rynkiem.
Pod koniec lutego rozpocznie się druga misja na Księżyc prywatnej firmy Intuitive Machines. Plan zakłada zbadani...
Infrastruktura telekomunikacyjna to coś, o czym nie myślimy na co dzień. Zwykle o jej istnieniu przypominamy sob...
W ubiegłym roku między sieciami mobilnymi Polacy przenieśli 1,51 mln numerów. To prawie o 50 tys. więcej niż w 2...
Play, czyli najpopularniejszy operator komórkowy, w ostatnich latach dynamicznie rozwija się w obszarze usług in...
Warunków przyspieszenia transformacji technologicznej nad Wisłą jest wiele. Potrzebne są inwestycje w pracowników, w tym ich szkolenia, ale też dbałość o zdrowie. Nieodzowne są też ułatwienia natury prawnej i jak zawsze – finansowanie.
Eksperci wskazują, że kończy się era głosu i jesteśmy w erze klikania i streamingu. To stawia także przed sektor...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas