rpkom.pl: – Dlaczego Qualcomm inwestuje w swoją obecność i rozpoznawalność w Polsce?
Bogusław Kułakowski, country manager Qualcomm w Polsce: – Polska jest jednym z największych krajów Unii Europejskiej. Z ponad 38 milionową populacją, ponad 120-proc. penetracją rynku urządzeń mobilnych oraz około 30-proc. pokryciem usług 3G jest zdecydowanie ciekawym rynkiem dla technologii mobilnych. Co więcej, gdy dodamy do tego stosunkowo słabą penetrację szerokopasmowego internetu (oczywiście zawsze powstaje pytanie o definicję i parametry techniczne pojęcia „szerokopasmowy”) i sieci stacjonarnych, to telefonia mobilna staje się idealną alternatywą i odpowiedzią na szybko rosnący popyt dostępu do informacji i transmisji danych. Niedawno jeden z operatorów komórkowych ogłosił, że smartfony stanowią już około 50-proc. łącznej sprzedaży telefonów w ramach jego oferty. Wszystkie powyższe aspekty sprawiają, że Polska jest dla nas interesującym i ważnym rynkiem.
– Czy Qualcomm planuje inny rodzaj działalności niż tylko PR? Na przykład obsługa kluczowych klientów? Czy w Polsce podejmowane są decyzje, które mają bezpośredni wpływ na waszą globalną sprzedaż?
– Przede wszystkim będziemy koncentrować nasze wysiłki na ścisłej współpracy z operatorami i producentami, aby dostarczyć najnowocześniejsze rozwiązania technologiczne. Nie muszę chyba dodawać, że pilnie obserwujemy doświadczenia i zachowania klientów telefonii mobilnej aby sprostać ich wymaganiom.
– Jaki jest przychód firmy Qualcomm na polskim rynku i z jakich źródeł pochodzi? Jakie trendy są tutaj widoczne?