Qivicon to nowa marka Deutsche Telekom, pod którą grupa sprzedawać będzie pakiet usług tzw. Inteligentnego domu (smart home). Niemiecka grupa pokaże ją na targach IFA, a jeszcze w tym miesiącu pojawi się ona w Niemczech, a potem w kolejnych krajach – powiedział Thomas Kissling, dyrektor produktu i innowacji w DT. Daty wejścia do Polski jeszcze nie ma.

Pakiet startowy zawierający pulę czujników może kosztować według niego 200-250 euro.

Kissling liczy, że model otwartej platformy, w którym budowana będzie oferta sprawi, że zdobędzie ona szybko popularność.

Na początek DT ma 5-6 partnerów, którzy, jak mówił Kissling, zmienili na potrzeby oferty swój produkt.

Kissling mówił również o nowym ważnym w jego ocenie, trendzie w budowie o sieci telekomunikacyjnej: tzw. „software defined network”. To kolejna faza rozwoju usług w tzw. chmurze. Pilotaż rozwiązania prowadzi T-System, spółka z grupy DT.