Kontrolowany przez Zygmunta Solorza-Żaka operator przestanie aktywnie pozyskiwać klientów detalicznych. – Świadczenie usług detalicznych będzie zadaniem Cyfrowego Polsatu – mówi Zygmunt Solorz. Migracja klientów Sferii do oferty Cyfrowego Polsatu nie jest na razie planowana, podobnie jak likwidacja marki Sferia, ale operator ma się koncentrować na realizacji inwestycji infrastrukturalnych, z których korzystać będą powiązane kapitałowo spółki. Przede wszystkim Cyfrowy Polsat. Jak deklaruje Zygmunt Solorz każdy operator, który byłby zainteresowany współkorzystaniem z nowobudowanej przez Sferię infrastruktury na pewno otrzyma od niej hurtową ofertę. Właściciel Polsatu utrzymuje, że tylko w takim modelu działania opłaca się inwestować w częstotliwości radiowe oraz rozbudowę infrastruktury.

Dzisiaj Sferia świadczy usługi dla prawie 110 tys. abonentów usług telefonicznych i dostępowych w sieci CDMA. Na tych samych zasobach radiowych (850 MHz) operator rozpoczyna budowę sieci HSPA, w której usługi dostępowe niebawem zacznie sprzedawać Cyfrowy Polsat.