Kara za marketingowe SMS-y

Urząd Komunikacji Elektronicznej poinformował o nałożeniu na Orange Polska 9,1 mln zł kary za wysyłanie wiadomości tekstowych z zawartością marketingową do użytkowników, którzy nie wyrazili na to zgody.

Publikacja: 14.11.2018 16:53

Urząd wszczął postępowanie po skardze jednego z klientów telekomu. „W trakcie postępowania ustalono, że zostało wysłanych łącznie ponad 3,8 mln wiadomości SMS do klientów, z naruszeniem Prawa Telekomunikacyjnego. Na Orange Polska” – podał UKE.

1,76 mln SMS-ów wysłanych przez Orange reklamowało pakiet 500 MB za 5 zł na 30 dni. 2,06 mln wiadomości zaś promowało usługę lokalizowania bliskiego.

Ten artykuł przeczytasz z aktywną subskrypcją rp.pl

Zyskaj dostęp do ekskluzywnych treści najbardziej opiniotwórczego medium w Polsce

Na bieżąco o tym, co ważne w kraju i na świecie. Rzetelne informacje, różne perspektywy, komentarze i opinie. Artykuły z Rzeczpospolitej i wydania magazynowego Plus Minus.

Telekomunikacja
Kto zmiecie SMS-y? Do tych rozwiązań komunikacyjnych należy przyszłość
Cykl Partnerski
Miasta w dobie zmiany klimatu
Telekomunikacja
Do których sieci komórkowych przenoszą się Polacy? Zwycięzca jest jeden
Telekomunikacja
Rusza nowa aukcja 5G. Państwo chce od operatorów astronomiczną kwotę
Telekomunikacja
Uwaga na nowe pułapki w roamingu. Jak za granicą łączyć się taniej lub za darmo
Telekomunikacja
Gigant ogłasza przełom w łączności. To zupełnie nowa jakość