W pierwszym półroczu 2011 roku sprzedało się w naszym kraju 35 – 40 tys. tys. tabletów – podaje IDC. Analitycy tej firmy szacują, że do końca tego roku sprzedaż tych urządzeń wzrośnie do 120 tys. sztuk.
Jeszcze w ubiegłym roku rynek tabletów praktycznie w Polsce nie istniał. Jako pierwsze, w ostatnim kwartale 2010 roku, pojawiły się u nas iPady firmy Apple. W ślad za nimi poszły tablety Samsunga Galaxy Tab. W połowie tego roku na naszym rynku obecnych było już kilkanaście modeli urządzeń z tego segmentu, wyprodukowanych m.in. przez HTC, Asus, Acer czy Lenovo.
Jak wygląda ich sprzedaż? Apple nie ujawnia swoich danych, a większość producentów przez zbyt krótki czas sprzedaje tablety, by zebrać wystarczające informacje na ten temat. Tylko Samsung informuje o 20 tys. sztuk tabletów Galaxy Tab, które znalazły się w kanałach dystrybucyjnych tej firmy w pierwszym półroczu 2011 roku. Firma nie zdradza jednak, ile z tych urządzeń trafiło do klientów końcowych.
– Samsung mógł sprowadzić do Polski sporą liczbę tabletów, ponieważ posiada tu własne magazyny. Trudno byłoby jednak uwierzyć w to, że jest liderem – mówi Damian Godos, analityk firmy IDC. – Sądzę, że najwięcej tabletów w Polsce sprzedaje Apple.
Analityk dodaje, że liczba iPadów w Polsce jest bardzo trudna do oszacowania, bo duża ich część pochodzi z prywatnego importu. Sam Apple odmawia komentarzy na ten temat.