To o 18,9 proc. więcej niż rok wcześniej. Skonsolidowane zyski operacyjne wyniosły 3,7 mld wonów. W analogicznym kwartale 2008 r. Samsung zamiast zysku odnotował stratę – 740 mld wonów. Firma nie ma jednak wyłącznie powodów do radości – zysk operacyjny za czwarty kwartał jest mimo 12,5 proc. mniejszy niż w trzeciej ćwiartce roku.

Jak tłumaczy Samsung, za dobre wyniki koncernu odpowiada między innymi wzrost popytu konsumenckiego. Przełożył się on na 227 mln telefonów komórkowych, które firma sprzedała w 2009 r. Tylko w czwartym kwartale sprzedano ich 69 mln egzemplarzy (wzrost o 16 proc. rok do roku).

Dział Telecom Samsunga zarejestrował 0,99 mld wonów zysku i 11,57 mld wonów przychodu (wzrost o 12,1 proc. rok do roku) w czwartym kwartale. Celem, jaki stawia sobie Samsung na 2010 r. w branży komórkowej, jest osiągnięcie 10-proc. wzrostu sprzedaży telefonów.