Przegląd prasy – środa 11 września

Publikacja: 11.09.2013 06:22

[srodtytul]Dziennik Gazeta Prawna [/srodtytul]

Jesień to czas smartfonów Samsunga, LG i nowego iPhone’a

Drogie modele służą głównie reklamie, sprzedaż ciągną tańsze urządzenia Samsung Galaxy Note 3 czy Nokia Lumia .

http://edgp.gazetaprawna.pl/index.php?act=mprasa&sub=article&id=460214 (dostęp platny)

E-biznes czeka na nowelizację ustawy cztery lata. Blokuje ją spór w rządzie

Konflikt dotyczący jednego przepisu spowodował, że firmy działające w internecie nie mogą doczekać się nowych uregulowań.

http://edgp.gazetaprawna.pl/index.php?act=mprasa&sub=article&id=460161 (dostęp płatny)

[srodtytul]Gazeta Wyborcza/Wyborcza.biz[/srodtytul]

Apple prezentuje dwa nowe modele iPhone’a

Peg

Przedsprzedaż iPhone’a 5S i tańszego iPhone’a 5C ruszy od 13-go września. Pierwsze aparaty trafią do klientów już 20-go września. Niestety na liście krajów w których znajdzie się iPhone 5C nie wymieniono Polski.

http://wyborcza.biz/biznes/1,101558,14582834,Apple_prezentuje_dwa_nowe_modele_iPhone_apos_a.html

Tysiące książek za kilka dolarów. Jak? W wirtualnej bibliotece

Anna Plutecka

Coraz bardziej upowszechnia się wypożyczanie przez internet zamiast kupowania. Netflix pozwala oglądać filmy i seriale za miesięczną opłatą, Spotify robi to z muzyką, a teraz do tego dochodzi wirtualna biblioteka.

http://wyborcza.biz/biznes/1,101558,14574037,Tysiace_ksiazek_za_kilka_dolarow__Jak__W_wirtualnej.html

[srodtytul]Puls Biznesu[/srodtytul]

Telekomunikacja sięga obłoków

Olgierd Madej

Atuty systemów cloudowych to zminimalizowane koszty zakupu i obsługi.

http://pulsbiznesu.pb.pl/3318179,19425,telekomunikacja-siega-oblokow (dostęp płatny)

Diler aut stawia na jednolite IT

Mirosław Konkel

Cloud computing: Polski partner Mercedesa znalazł sposób na rozproszoną infrastrukturę teleinformatyczną.

http://pulsbiznesu.pb.pl/3318181,8281,diler-aut-stawia-na-jednolite-it (dostęp płatny)

Seniorzy lubią wideo na życzenie

Mirosław Konkel

41 proc. osób w wieku 65-69 lat co najmniej raz w tygodniu ogląda treści wideo na życzenie (ang. video on demand — VOD), w tym YouTube.

http://pulsbiznesu.pb.pl/3318176,71686,seniorzy-lubia-wideo-na-zyczenie (dostęp płatny)

Biedronka jednak leci na komórki

Eugeniusz Twaróg

Sieć dyskontów już w październiku może uruchomić płatności mobilne we współpracy z Getinem i Aliorem. I podzieli się systemem.

http://pulsbiznesu.pb.pl/3318146,3828,biedronka-jednak-leci-na-komorki (dostęp płatny)

M-commerce zwiększa ruch w sklepach

Anna Bełcik

Strona mobilna czy specjalna aplikacja — e-sklepy dostosowują się do nowej rzeczywistości technologicznej i handlują w telefonie.

http://pulsbiznesu.pb.pl/3318173,40103,m-commerce-zwieksza-ruch-w-sklepach (dostęp płatny)

Europa przyspiesza prace na chmurą

Mirosław Konkel

Kontrowersyjny program szpiegowski PRISM dawał amerykańskiemu wywiadowi dostęp do danych zgromadzonych na serwerach największych firm internetowych.

http://pulsbiznesu.pb.pl/3318174,85973,europa-przyspiesza-prace-na-chmura (dostęp płatny)

Drogi jak iPhone

Łukasz Ostruszka

Apple zaprezentował nową wersję swojego kultowego telefonu. Polskich cen jeszcze nie znamy, ale za gadżet z jabłuszkiem na pewno zapłacimy więcej niż bogacze z Norwegii i Szwajcarii.

http://pulsbiznesu.pb.pl/3318155,55917,drogi-jak-iphone (dostęp płatny)

[srodtytul]Rzeczpospolita[/srodtytul]

Plastik i złoto iPhone’a

Piotr Kościelniak

Dwa modele smartfonów to cały arsenał Apple’a w wojnie z Samsungiem i systemem Android. Kalifornijska firma pierwszy raz wprowadza na rynek dwa smartfony jednocześnie — plastikowego iPhone’a 5C oraz flagowego iPhone’a 5S wyposażonego w czytnik linii papilarnych. – Niektórzy z was pewnie się tego spodziewali – mówił z przekąsem szef firmy Tim Cook, prezentując nowe modele. Bo to, co Apple zamierza pokazać podczas specjalnej konferencji w Kalifornii, było najgorzej strzeżoną tajemnicą rynku. W przeciekach pojawiały się nawet zdjęcia nowych gadżetów.

http://archiwum.rp.pl/artykul/1217100-Plastik-i-zloto-iPhone%E2%80%99a.html  (dostęp płatny)

Bruksela przegrywa roaming

Anna Słojewska

Komisja Europejska zachęca do zniesienia opłat za połączenia międzynarodowe. Nie zdecydowała się jednak na administracyjny przymus. Lobbing największych firm telekomunikacyjnych przyniósł efekt. Nellie Kroes, unijna komisarz ds. agendy cyfrowej, nie zdecydowała się na zobowiązanie do zniesienia opłat za roaming, czyli dodatkowych kosztów pobieranych za łączność w telefonii komórkowej w ruchu międzynarodowym. Choć przyznaje, że ich istnienie jest absurdem.

http://archiwum.rp.pl/artykul/1217076-Bruksela-przegrywa-roaming.html (dostęp płatny)

E-czytelnicy lubią decydować sami

Magdalena Lemańska

Odbiorcy płatnych treści gazet preferują te systemy, które są celowo „dziurawe” i umożliwiają im bezpłatny dostęp do określonej liczby artykułów w miesiącu. Tak wynika z obserwacji słowackiej spółki Piano Media, która obsługuje płatności za witryny części wydawców także w Polsce (m.in. lokalne gazety: Polskapresse, „Super Express” i „Gazetę Wyborczą”).  Przychody ze sprzedaży treści z tych serwisów internetowych, które zdecydowały się wprowadzić tzw. mierzalny system płatności Piano Solo, wzrosły w ciągu roku ponaddwukrotnie.

http://archiwum.rp.pl/artykul/1217084-E-czytelnicy-lubia-decydowac-sami.html (dostęp płatny)

Fuzja krajowych gigantów wymiany walut w sieci

agmk

Nowa firma Currency One weźmie połowę wartego ok. 20 mld zł polskiego rynku. Pierwszy w Polsce e-kantor InternetowyKantor. pl oraz Walutomat. pl, pierwsza społecznościowa platforma wymiany walut, łączą siły. Od września działają pod wspólną marką Curency One. – Chcemy umacniać pozycję lidera branży i rozwijać się, wykorzystując know-how oraz wspólny kapitał finansowy – mówi Michał Czekalski, członek zarządu spółki Currency One.

http://archiwum.rp.pl/artykul/1217106-Fuzja-krajowych-gigantow-wymiany-walut-w-sieci.html (dostęp płatny)

Telewizja cyfrowa dla oszczędnych

Magdalena Lemańska

Oglądający za darmo naziemną telewizję cyfrową, spędzają przed nią więcej czasu niż klienci płatnej telewizji. Tak wynika z najnowszych danych firmy Nielsen Audience Measurement, badającej telewizyjną oglądalność. Widzowie mający dostęp wyłącznie do naziemnej telewizji cyfrowej oglądają telewizję każdego dnia średnio przez 4 godziny i 22 minuty, podczas gdy widzowie płatnych platform satelitarnych i sieci kablowych – przez 4 godziny i osiem minut. – Dłużej ogląda telewizję ten widz, który w ostatnim czasie dostał możliwość oglądania znacznie poszerzonej oferty programowej – tłumaczy Michał Szczepankiewicz z Nielsen Audience Measurement. (Cyfryzacja przyniosła widzom naziemnej telewizji 19 stacji w miejsce dotychczasowych kilku).

http://archiwum.rp.pl/artykul/1217083-Telewizja-cyfrowa-dla-oszczednych.html (dostęp płatny)

[srodtytul]Dziennik Gazeta Prawna [/srodtytul]

Jesień to czas smartfonów Samsunga, LG i nowego iPhone’a

Pozostało 98% artykułu
2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Materiał Promocyjny
Mobilne ekspozycje Huawei już w Polsce – 16 maja odwiedzi Katowice
Telekomunikacja
Eldorado 5G dobiega końca, a firmy tną etaty. Co z Polską?
Telekomunikacja
Do kogo przenoszą się klienci sieci komórkowych. Jest największy przegrany
Telekomunikacja
To już wojna w telefonii na kartę. Sieci komórkowe mają nowy haczyk na klientów
Telekomunikacja
Polski internet mobilny właśnie mocno przyspieszył. Efekt nowego pasma 5G