– Po trzech kwartałach czynnikiem, który miał największy negatywny wpływ na kondycję rynku reklamy, był spadek wydatków na reklamę sektora telekomunikacja. Wydatki sektora telekomunikacja skurczyły się o niemal jedną czwartą i najmocniej odbiły się na rynku – podał dom mediowy Starlink w swoim cyklicznym raporcie na temat reklamowego rynku. Po trzech kwartałach reklamowy rynek w Polsce skurczył się rok do roku według Starlinka o 5,7 proc. i był wart 4,94 mld zł.
Wydatki sektora telekomunikacyjnego na reklamę spadły po dziewięciu miesiącach tego roku w porównaniu z I-III kw. 2012 r. o 145,7 mln zł. Z podanych przez Starlink danych wynika, że sektor telekomunikacyjny wydał na promocję w pierwszych trzech kwartałach niecałe 440 mln zł. Starlink tak tłumaczy spadek wydatków na reklamę w firmach telekomunikacyjnych: – Częściowo jest to efekt podwyższonej bazy ubiegłorocznej – szczególnie wysokiej aktywności sieci Orange podczas przygotowań i w trakcie Mistrzostw Europy w Piłce Nożnej. Rynek usług telefonii komórkowej wszedł w fazę dojrzałości, nie rozwija się już tak dynamicznie jak kiedyś. Pomóc może w tym wypadku rozwój mobilnego Internetu i konkurencja w ofertach na dostęp do niego.