Prezes UPC Polska zrezygnował po kilkunastu miesiącach

Publikacja: 03.11.2015 18:27

Ramiro Lafarga, prezes UPC Polska od lipca ubiegłego roku, złożył dziś rezygnację. Kablowy operator w komunikacie informującym o odejściu menedżera nie podał przyczyn zmiany.

„Od momentu objęcia kierownictwa UPC Polska, w lipcu 2014 r., Ramiro Lafarga istotnie przyczynił się do dynamicznego rozwoju działalności UPC w Polsce, między innymi dzięki skutecznemu wprowadzeniu na rynek platformy cyfrowej Horizon, rozpoczęciu procesu poszerzania zasięgu nowoczesnej sieci UPC i dotarciu dzięki temu do nowych klientów i regionów w Polsce, a także strategicznej koncentracji na poprawie jakości i obsługi klienta, które umacniają pozycję UPC Polska jako lidera rynku usług cyfrowych w Polsce” – czytamy w komunikacie operatora.

Liberty Global, właściciel UPC Polska publikuje wyniki finansowe grupy i UPC za III kwartał br. w najbliższy wtorek. Choć latem tego roku klienci dekodera Horizon doświadczyli awarii urządzenia, ale trudno przesądzać, czy straty UPC z tym związane miały być zauważalne w kwartalnych rezultatach. Firma zareagowała próbując wynagrodzić użytkownikom niedogodność.

Niewykluczone, że zmiana ma związek ze zmianą na stanowisku prezesa regionu Europy Środkowowschodniej w Liberty Global. Od lipca br. funkcję tę pełni Sewerina Pascu, b. prezes UPC Romania. To najprawdopodobniej ona przyjęła dziś rezygnację Lafargi.

Należy się spodziewać, że firma będzie szukała następcy menedżera.

– UPC Polska znajduje się na najlepszej drodze do dalszych wzrostów i poszerzania obszaru swojej działalności, dzięki wypracowaniu bardziej skutecznego modelu biznesowego, stawiającego w centrum działań przede wszystkim satysfakcję klientów – brzmi wypowiedź odchodzącego prezesa spółki w komunikacie.

Zanim dołączył do UPC Polska, Lafarga od roku 2011 był dyrektorem zarządzającym operatora mobilnego O2 Słowacja, należącego do Grupy Telefonica. Wcześniej pracował w Ameryce Południowej, zajmując od 2002 roku stanowiska kierownicze w Grupie Telefonica. Był m.in. dyrektorem sprzedaży w Telefonica Chile i Telefonica Sao Paulo (Brazylia) oraz dyrektorem sprzedaży i obsługi klientów w Movistar Chile.

Jedyny wywiad, jakiego udzielił w Polsce można było przeczytać w „Rzeczpospolitej” i na łamach rpkom.pl.

Po rezygnacji Argentyńczyka zarząd spółki jest obecnie 5-osobowy. Tworzą go Jakub Kłoczewiak (odpowiada za obsługę klienta), Beata Stola (HR), Zoltan Bodnar (CFO), Janusz Nowak oraz Jerzy Gołębiowski.

Telekomunikacja
Eldorado 5G dobiega końca, a firmy tną etaty. Co z Polską?
Telekomunikacja
Do kogo przenoszą się klienci sieci komórkowych. Jest największy przegrany
Telekomunikacja
To już wojna w telefonii na kartę. Sieci komórkowe mają nowy haczyk na klientów
Telekomunikacja
Polski internet mobilny właśnie mocno przyspieszył. Efekt nowego pasma 5G
Telekomunikacja
Nowy lider wyścigu internetowych grup w Polsce. Przełomowy moment dla Polsatu