Reklama

Nie będzie fuzji Multimediów i Vectry

Publikacja: 07.11.2018 15:38

Telewizja kablowa Multimedia Polska poinformowała dziś, że nie dojdzie do jej przejęcia przez Vectrę.

„W nawiązaniu do informacji z dnia 28 sierpnia b.r. dotyczącej potencjalnego zbycia 100 proc.akcji Multimediów na rzecz Vectra informujemy, że minął okres wyłączności dla spółki Vectra na ustalenie kluczowych warunków oraz zawarcie przedwstępnej umowy sprzedaży akcji” – czytamy w komunikacie przesłanym przesz Multimedia.

„Po przeanalizowaniu ryzyk rynkowych i transakcyjnych związanych z planowanym zbyciem 100 proc. akcji Multimedia Polska na rzecz spółki Vectra – akcjonariusze większościowi oraz zarząd spółki zdecydowali w dniu dzisiejszym o nieprzedłużaniu okresu wyłączności oraz odstąpieniu od planowanej transakcji” – podano.

We wrześniu br. Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów skierował postępowanie w sprawie z wniosku Vectry do tzw. drugiego etapu.

UOKiK podał, że w 39 miastach każda z firm oferuje usługi płatnej telewizji, a w 45 – szerokopasmowego dostępu do internetu. „Z informacji przedstawionych przez przedsiębiorców wynika, że transakcja może doprowadzić do ograniczenia konkurencji w kilkunastu miastach” – podał UOKIK.

Reklama
Reklama

Próba mariażu z Vectrą była już kolejnym podejściem Tomka Ulatowskiego i Ygala Ozechova do sprzedaży Multimediów.

W ubiegłym roku poważnym kandydatem na inwestora dla kablówki było UPC Polska. Kablówka ta po ponad roku od złożenia wniosku koncentracyjnego wycofała się z transakcji.

W transakcji z Vectrą nie ustalono wysokości transakcji. W transakcji z UPC wyniosła ona 3 mld zł (za akcje i dług). Warunki, których spełnienia oczekiwał UOKIK miały sprawić, że kwota ta stawała się zbyt wygórowana. Strony nie doszły do porozumienia.

Telekomunikacja
Internet z KPO mocno opóźniony? Gotowe tylko 25 proc. sieci
Telekomunikacja
Które sieci komórkowe wybierali Polacy? Zwycięzców jest dwóch
Telekomunikacja
Duże zainteresowanie naborem na nadzorcę rynku telekomunikacyjnego. Kto wystartował?
Telekomunikacja
Oto, które sieci komórkowe wybierają polscy użytkownicy. I od kogo uciekają
Materiał Promocyjny
Startupy poszukiwane — dołącz do Platform startowych w Polsce Wschodniej i zyskaj nowe możliwości!
Telekomunikacja
Brytyjski gigant finansowy wchodzi do Polski z siecią komórkową. Cenowy atak
Materiał Promocyjny
Jak rozwiązać problem rosnącej góry ubrań
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama