Właściciele Multimediów wycofali się z transakcji z Vectrą

Telewizja kablowa Multimedia Polska poinformowała dziś, że nie dojdzie do jej przejęcia przez Vectrę. Tym samym kolejna próba konsolidacji telewizji kablowych spaliła na panewce.

Publikacja: 07.11.2018 16:08

„W nawiązaniu do informacji z dnia 28 sierpnia b.r. dotyczącej potencjalnego zbycia 100 proc.akcji Multimediów na rzecz Vectra informujemy, że minął okres wyłączności dla spółki Vectra na ustalenie kluczowych warunków oraz zawarcie przedwstępnej umowy sprzedaży akcji” – czytamy w komunikacie przesłanym przesz Multimedia.

„Po przeanalizowaniu ryzyk rynkowych i transakcyjnych związanych z planowanym zbyciem 100 proc. akcji Multimedia Polska na rzecz spółki Vectra – akcjonariusze większościowi oraz zarząd spółki zdecydowali w dniu dzisiejszym o nieprzedłużaniu okresu wyłączności oraz odstąpieniu od planowanej transakcji” – podano.

Vectra wystąpiła do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów o zgodę na przejęcie Multimediów 27 sierpnia. We wrześniu br. Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów skierował postępowanie w sprawie z wniosku Vectry do tzw. drugiego etapu. UOKiK podał, że w 39 miastach każda z firm oferuje usługi płatnej telewizji, a w 45 – szerokopasmowego dostępu do internetu. „Z informacji przedstawionych przez przedsiębiorców wynika, że transakcja może doprowadzić do ograniczenia konkurencji w kilkunastu miastach” – podał UOKIK.

Próba mariażu z Vectrą była już kolejnym podejściem Tomka Ulatowskiego i Ygala Ozechova do sprzedaży Multimediów.

W ubiegłym roku poważnym kandydatem na inwestora dla kablówki było UPC Polska. Kablówka ta po ponad roku od złożenia wniosku koncentracyjnego wycofała się z transakcji.

W negocjacjach z Vectrą nie ustalono wyceny Multimediów. Czekano z tym najprawdopodobniej do finału rozmów z UOKIK-iem. W transakcji z UPC wyniosła ona 3 mld zł (za akcje i dług). Warunki, których spełnienia oczekiwał UOKIK miały sprawić, że kwota ta stawała się zbyt wygórowana. Strony nie doszły do porozumienia.

Vectra to telewizja kablowa numer dwa pod względem liczby abonentów. Multimedia zajmują miejsce trzecie. Razem wyprzedziłyby lidera – UPC Polska.

„W nawiązaniu do informacji z dnia 28 sierpnia b.r. dotyczącej potencjalnego zbycia 100 proc.akcji Multimediów na rzecz Vectra informujemy, że minął okres wyłączności dla spółki Vectra na ustalenie kluczowych warunków oraz zawarcie przedwstępnej umowy sprzedaży akcji” – czytamy w komunikacie przesłanym przesz Multimedia.

„Po przeanalizowaniu ryzyk rynkowych i transakcyjnych związanych z planowanym zbyciem 100 proc. akcji Multimedia Polska na rzecz spółki Vectra – akcjonariusze większościowi oraz zarząd spółki zdecydowali w dniu dzisiejszym o nieprzedłużaniu okresu wyłączności oraz odstąpieniu od planowanej transakcji” – podano.

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Telekomunikacja
Eldorado 5G dobiega końca, a firmy tną etaty. Co z Polską?
Telekomunikacja
Do kogo przenoszą się klienci sieci komórkowych. Jest największy przegrany
Telekomunikacja
To już wojna w telefonii na kartę. Sieci komórkowe mają nowy haczyk na klientów
Telekomunikacja
Polski internet mobilny właśnie mocno przyspieszył. Efekt nowego pasma 5G
Materiał Promocyjny
Jak kupić oszczędnościowe obligacje skarbowe? Sposobów jest kilka
Telekomunikacja
Nowy lider wyścigu internetowych grup w Polsce. Przełomowy moment dla Polsatu