Półrocze 2013 r. dla UPC Polska: telefonia stacjonarna ze wzrostami

Największej w kraju sieci telewizji kablowej rośnie grono abonentów Internetu stacjonarnego, ale szybciej – tradycyjnej telefonii. Tych ostatnich jest już ponad pół miliona.

Publikacja: 02.08.2013 07:52

W II kw. br. UPC Polska pozyskało 5,2 tys. abonentów szerokopasmowego Internetu i 17,2 tys. użytkowników telefonii stacjonarnej, ale sprzedawało o 20,3 tys. mniej usług telewizyjnych niż w marcu – wynika z danych o kablówce zaprezentowanych w sprawozdaniu właściciela, Liberty Global.

W sumie największy operator kablowy w kraju obsługiwał na koniec czerwca 1,449 mln abonentów (spadek o 16,6 tys. w kwartał), z czego 1,271 mln to abonenci usługi telewizyjnej (spadek – w Polsce o 20,3 tys. w okresie – miał miejsce na wszystkich rynkach Europy Środkowowschodniej). Większość osób posiadających telewizję UPC Polska korzysta już przy tym z wersji cyfrowej usługi (809,5 tys.). Grono to jest już tylko o 70 tys. mniejsza niż grono abonentów szerokopasmowego Internetu kablówki, które liczyło sobie w czerwcu 880 tys. klientów.

Obecnie najlepiej sprzedaje się kablówce usługa telefonii stacjonarnej. W II kwartale liczba jej klientów przekroczyła pół miliona i wynosi 505,5 tys.

Nadal topnieje natomiast grono użytkowników usług mobilnych, odziedziczonych przez kablówkę wraz z przejęciem sieci Aster. W czerwcu liczba kart SIM wykorzystywanych przez abonentów wyniosła 23,3 tys.

W II kw. br. przychody UPC Polska wyniosły 113,2 mln dol., rosnąc rok do roku z 109 mln dol. (o 3,8 proc.). W całym półroczu br. kablówka zanotowała blisko 230 mln dol. wpływów ze sprzedaży (224 mln dol. przed rokiem; co oznacza przyrost o 2,7 proc. w amerykańskiej walucie).

Biorąc pod uwagę zmiany kursowe (3,18 zł za dolara w I poł. 2013 r. vs. 3,27 zł rok wcześniej) można szacować, że w I poł. 2012 r. przychody UPC Polska wyniosły 732 mln zł, a w pierwszym półroczu br. 731 mln zł, co oznacza, że niemal w ogóle się nie zmieniły.

Spadek widać natomiast w programowej części grupy. Chellomedia w Polsce zanotowało w minionym kwartale 23,6 mln dol. wpływów, podczas gdy rok wcześniej nieco ponad 30 mln dol.

W czwartek wieczorem kablówka poinformowała o wprowadzeniu do oferty kolejnych kanałów HD.

Telekomunikacja
Do kogo przenosili się klienci sieci komórkowych w 2024 r.? Ten operator rozbił bank
Materiał Promocyjny
W domu i poza domem szybki internet i telewizja z Play
Materiał Promocyjny
Cyfrowe rozwiązania dla budownictwa
Telekomunikacja
Elon Musk czeka na ważną decyzję. Astronomowie ostrzegają przed zgodą na plany SpaceX
Telekomunikacja
Ekspresowy internet. Łączność podczas podróży polską koleją ma się poprawić