Półrocze 2013 r. dla UPC Polska: telefonia stacjonarna ze wzrostami

Największej w kraju sieci telewizji kablowej rośnie grono abonentów Internetu stacjonarnego, ale szybciej – tradycyjnej telefonii. Tych ostatnich jest już ponad pół miliona.

Publikacja: 02.08.2013 07:52

W II kw. br. UPC Polska pozyskało 5,2 tys. abonentów szerokopasmowego Internetu i 17,2 tys. użytkowników telefonii stacjonarnej, ale sprzedawało o 20,3 tys. mniej usług telewizyjnych niż w marcu – wynika z danych o kablówce zaprezentowanych w sprawozdaniu właściciela, Liberty Global.

W sumie największy operator kablowy w kraju obsługiwał na koniec czerwca 1,449 mln abonentów (spadek o 16,6 tys. w kwartał), z czego 1,271 mln to abonenci usługi telewizyjnej (spadek – w Polsce o 20,3 tys. w okresie – miał miejsce na wszystkich rynkach Europy Środkowowschodniej). Większość osób posiadających telewizję UPC Polska korzysta już przy tym z wersji cyfrowej usługi (809,5 tys.). Grono to jest już tylko o 70 tys. mniejsza niż grono abonentów szerokopasmowego Internetu kablówki, które liczyło sobie w czerwcu 880 tys. klientów.

119 zł za rok czytania RP.PL

Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.

Telekomunikacja
Do kogo przenosili się klienci sieci komórkowych w 2024 r.? Ten operator rozbił bank
Materiał Promocyjny
Jaką Vitarą na różne tereny? Przewodnik po możliwościach Suzuki
Materiał Promocyjny
W domu i poza domem szybki internet i telewizja z Play
Materiał Promocyjny
Cyfrowe rozwiązania dla budownictwa
Telekomunikacja
Elon Musk czeka na ważną decyzję. Astronomowie ostrzegają przed zgodą na plany SpaceX
Materiał Promocyjny
Warta oferuje spersonalizowaną terapię onkologiczną
Telekomunikacja
Ekspresowy internet. Łączność podczas podróży polską koleją ma się poprawić
Materiał Promocyjny
Psychologia natychmiastowej gratyfikacji w erze cyfrowej