Półrocze 2013 r. dla UPC Polska: telefonia stacjonarna ze wzrostami

Największej w kraju sieci telewizji kablowej rośnie grono abonentów Internetu stacjonarnego, ale szybciej – tradycyjnej telefonii. Tych ostatnich jest już ponad pół miliona.

Publikacja: 02.08.2013 07:52

W II kw. br. UPC Polska pozyskało 5,2 tys. abonentów szerokopasmowego Internetu i 17,2 tys. użytkowników telefonii stacjonarnej, ale sprzedawało o 20,3 tys. mniej usług telewizyjnych niż w marcu – wynika z danych o kablówce zaprezentowanych w sprawozdaniu właściciela, Liberty Global.

W sumie największy operator kablowy w kraju obsługiwał na koniec czerwca 1,449 mln abonentów (spadek o 16,6 tys. w kwartał), z czego 1,271 mln to abonenci usługi telewizyjnej (spadek – w Polsce o 20,3 tys. w okresie – miał miejsce na wszystkich rynkach Europy Środkowowschodniej). Większość osób posiadających telewizję UPC Polska korzysta już przy tym z wersji cyfrowej usługi (809,5 tys.). Grono to jest już tylko o 70 tys. mniejsza niż grono abonentów szerokopasmowego Internetu kablówki, które liczyło sobie w czerwcu 880 tys. klientów.

Tylko 99 zł za rok.
Czytaj o tym, co dla Ciebie ważne.

Sprawdzaj z nami, jak zmienia się świat i co dzieje się w kraju. Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia, historia i psychologia w jednym miejscu.
Telekomunikacja
Na Księżycu powstanie sieć komórkowa. Technologię przygotowała Nokia
Materiał Promocyjny
W zasięgu bezpiecznej przyszłości
Telekomunikacja
Do kogo przenosili się klienci sieci komórkowych w 2024 r.? Ten operator rozbił bank
Materiał Promocyjny
W domu i poza domem szybki internet i telewizja z Play
Materiał Promocyjny
Cyfrowe rozwiązania dla budownictwa
Materiał Promocyjny
Między elastycznością a bezpieczeństwem