NokiaSiemens Networks kupi za 1,2 mld dolarów dział produktów do sieci bezprzewdowych Motoroli.
O rychłym podpisaniu porozumienia informowała dzisiaj rano agencja informacyjna Bloomberg. Że takie rozmowy się toczą [link=http://www.rp.pl/artykul/439825,508958.html]rpkom.pl pisał w ubiegłym tygodniu[/link].
W I kwartale br. dział sieci bezprzewodowych Motoroli zanotował 7-proc. spadek sprzedaży (896 mln dolarów przychodu). Najwięcej, bo ponad 76 proc., przynoszą Motoroli linie produktów do sieci CDMA oraz GSM/UMTS głównie na rynek amerykański i rynki azjatyckie. Tak jak wszyscy dostawcy sprzętu sieciowego Motorola rozpoczęła również rozwój technologii LTE i ma już na swoim koncie pierwsze testowe wdrożenia. Motorola ma również spory udział w globalnym rynku WiMAX. Ponadto produkuje zamknięte systemy dostępowe (jak. np. Canopy), operatorskiej klasy urządzenia WiFi, femtokomórki, czy domowe urządzenia abonenckie.
Atutem Motoroli jest duży udział w sprzedaży do intensywnie rozwijających swoje sieci amerykańskich operatorów komórkowych. W Polsce jej udział w dostawach dla operatorów jest niewielki.
Dzisiaj o 15.30 Motorola poprowadzi pod adresem www.motorola.com/investor telekonferencję prasową na ten temat.