„Rzeczpospolita” najbardziej opiniotwórczym medium października!
Czytaj za 9 zł miesięcznie!
Aktualizacja: 21.12.2024 14:21 Publikacja: 17.03.2022 08:48
Foto: Shutterstock
Jak donosi na Twitterze profil @Przesiadkowy, nie działają lokalne centra sterowania ruchem w m. in. Krakowie, Wrocławiu, Tczewie, Skierniewicach, Siedlcach i Grodzisku Mazowieckim, choć lista nie jest zamknięta. Już wiadomo, że podobne problemy są w Koninie, Gdyni, Bolesławcu, czy Czechowicach-Dziedzicach. Awaria prawdopodobnie dotyczy lokalizacji, w których używane są urządzenia marki Bombardier. Pociągi w wielu miejscach w całej Polsce są opóźnione, a niektóre odwołane. W oficjalnym komunikacie PKP PLK nie ma słowa o ataku cybernetycznym. Eksperci serwisu Niebezpiecznik na Twitterze również zaznaczają, że na razie nie ma podstaw, by mówić o działaniu hakerów. PKP PLK pisze na razie o „usterkach” urządzeń sterowania w lokalnych centrach odpowiedzialnych za prowadzenie ruchu kolejowego Wystąpiły dziś ok. godz. 4. „Stan wymaga zabezpieczenia urządzeń w terenie i dodatkowych czynności pracowników. Występują zmiany w kursowaniu pociągów nawet ponad kilkadziesiąt minut" - podano w komunikacie. PKP PLK ostrzega, że możliwe jest odwoływanie pociągów i wprowadzenie zastępczej komunikacji autobusowej lub zmiana tras pociągów.
Cyberzagrożenia przekształciły się z marginalnego ryzyka w poważne wyzwanie dla zarządów przedsiębiorstw. Na całym świecie powstają regulacje, które nakładają na firmy nowe obowiązki w zakresie cyberbezpieczeństwa.
W czasach, gdy cyberprzestępczość staje się bardziej zaawansowana niż kiedykolwiek, ochrona firm nie może ograniczać się do technologii. Kluczowym elementem systemu bezpieczeństwa są ludzie.
Raport „Cyberportret polskiego biznesu” ujawnia niepokojący fakt: aż 52% pracowników w Polsce nie uczestniczyło w żadnym szkoleniu z tego zakresu przez ostatnie pięć lat. W obliczu dynamicznie rosnącej liczby cyberataków firmy pozostają wystawione na poważne ryzyko. Czy istnieje skuteczny sposób na zmianę tego stanu rzeczy?
Najważniejsze wyzwania związane z bezpieczeństwem w sieci i budowa świadomości na ich temat zarówno wśród obywateli, jak i w organizacjach były tematem debaty ekspertów.
Od tego, w jaki sposób specjaliści od cyberbezpieczeństwa wytłumaczą pracownikom reguły, zależy, czy te reguły będą stosowane na co dzień – mówi Paweł Jurek, ekspert ds. cyberbezpieczeństwa z firmy DAGMA Bezpieczeństwo IT.
Nest Lease, to nowy gracz na polskim rynku leasingowym, będący częścią grupy Nest Bank. Firma powstała w odpowiedzi na rosnące zapotrzebowanie mikro i małych przedsiębiorców na elastyczne i nowoczesne rozwiązania finansowe. Dzięki zaawansowanej technologii i indywidualnemu podejściu, Nest Lease planuje w ciągu dwóch lat wejść do grona dziesięciu największych firm leasingowych w Polsce. W rozmowie z Lechem Stabiszewskim, pełniącym funkcję p.o. prezesa zarządu Nest Leasing S.A., przyglądamy się strategii i ofercie Spółki oraz trendom w branży leasingowej.
Automatyzacja, analiza olbrzymich zbiorów danych, zapewnienie bezpieczeństwa – tego wszystkiego potrzebuje transport morski. Najnowocześniejsze rozwiązania w tej dziedzinie opracowała polska spółka.
Deutsche Bahn od dłuższego czasu zmaga się z problemami. Firma jest krytykowana za niską punktualność pociągów, a teraz okazuje się, że niemieckie koleje borykają się także z trudnościami finansowymi. Prezes Richard Lutz szacuje straty na kilkaset milionów euro.
PKP SA wybrała prezesa, który pokieruje największym w Polsce przewoźnikiem towarowym. Nowy zarząd to specjaliści od restrukturyzacji.
Po licznych protestach i petycjach Komisja Europejska ugięła się i zezwoliła na przedłużenie okresu wymiany tachografów.
Czy ograniczenie prędkości na autostradach zwiększyłoby bezpieczeństwo na autostradach oraz pomogłoby Niemcom osiągnąć cele klimatyczne? Nowe badanie przeprowadzone przez niemiecką Federalną Agencję Środowiska przedstawia konkretne liczby dotyczące tego, ile emisji faktycznie można by zaoszczędzić.
Zaskakująco dużo firm nie wymieniło jeszcze tachografów, duży kłopot jest także z kartami kierowcy. Przepisy nie przewidują wymiany starych wersji, co utrudnia zarządzanie flotą.
Pomimo wsparcia unijnej biurokracji przewozy kolejowe maleją, co zwiększa ryzyko funduszy inwestujących w spółki wynajmu lokomotyw.
Komisja Europejska i Wielka Brytania walczą z szarą flotą tankowców szmuglująca rosyjską ropę i paliwo.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas