„Wydział” – czy serial może ochronić biznes?
W czasach, gdy cyberprzestępczość staje się bardziej zaawansowana niż kiedykolwiek, ochrona firm nie może ograniczać się do technologii. Kluczowym elementem systemu bezpieczeństwa są ludzie.
Serial „Wydział” – nowa broń w walce z cyberzagrożeniami
Raport „Cyberportret polskiego biznesu” ujawnia niepokojący fakt: aż 52% pracowników w Polsce nie uczestniczyło w żadnym szkoleniu z tego zakresu przez ostatnie pięć lat. W obliczu dynamicznie rosnącej liczby cyberataków firmy pozostają wystawione na poważne ryzyko. Czy istnieje skuteczny sposób na zmianę tego stanu rzeczy?
Nowy sposób przejmowania kont pocztowych. Cyberprzestępcy kradną pliki cookie
Włamując się na naszą pocztę cyberprzestępcy nie tylko mają wgląd do wszelkich przechowywanych tam danych (znajdujących się na przykład w załącznikach). Za pośrednictwem adresu e-mail mogą również zyskać dostęp do innych, ważnych dla nas serwisów. Okazuje się, że przestępcy mają sposób na włamanie się nawet na te konta, w przypadku których występuję dwuskładnikowe uwierzytelnianie (jak np. Gmail).
W sieci kluczowe są edukacja i prewencja
Najważniejsze wyzwania związane z bezpieczeństwem w sieci i budowa świadomości na ich temat zarówno wśród obywateli, jak i w organizacjach były tematem debaty ekspertów.
Firmy same narażają się na cyberataki
Od tego, w jaki sposób specjaliści od cyberbezpieczeństwa wytłumaczą pracownikom reguły, zależy, czy te reguły będą stosowane na co dzień – mówi Paweł Jurek, ekspert ds. cyberbezpieczeństwa z firmy DAGMA Bezpieczeństwo IT.
Dane pod szczególnym nadzorem
Nieprzestrzeganie przepisów dotyczących ochrony danych może prowadzić do poważnych konsekwencji, zarówno finansowych, jak i wizerunkowych. Zaniedbania mogą pociągać za sobą wysokie kary i zachwiać stabilnością przedsiębiorstw.
PZU edukuje o cyberbezpieczeństwie
Zaledwie 4 proc. Polaków deklaruje, że czuje się całkowicie bezpiecznie w internecie – wynika z najnowszego badania na zlecenie PZU. Aby promować wiedzę nt. sposobów ochrony przed cyberzagrożeniami ubezpieczyciel rusza z kampanią informacyjno-edukacyjną „A kto tu się podszywa?”.