Aktualizacja: 10.03.2025 02:39 Publikacja: 17.03.2022 13:07
PKP IC
Foto: PKP IC
Nie działają lokalne centra sterowania ruchem w m. in. Krakowie, Wrocławiu, Tczewie, Skierniewicach, Siedlcach i Grodzisku Mazowieckim, Koninie, Gdyni, Bolesławcu, czy Czechowicach-Dziedzicach. Awaria dotknęła 80 proc. ruchu kolejowego w Polsce. Efekt? Gigantyczne opóźnienia. Część pociągów nawet nie wyjechała. Andrzej Adamczyk, minister infrastruktury podał, że problem nie dotyczy tylko Polski, a ma charakter globalny. Podobne zdarzenia wystąpiły w Indiach, Singapurze i Pakistanie.
Zawiodły systemy od Alstom Bombardier. Firma już przyznała się do wpadki i w oświadczeniu podała, że doszło do „błędu w formatowaniu czasu”. To właśnie on ma wpływ na dostępność sieci kolejowej. Rodzimi kolejarze powoli opanowują sytuację, a minister Adamczyk zapewnia, że sieć kolejowa jest bezpieczna, choć w PKP PLK przyznają, iż skutki dla pasażerów będą jeszcze przez pewien czas odczuwalne (PKP InterCity odwołało 10 pociągów i oficjalnie zarekomendowało, by w tym dniu zrezygnować z podróży koleją). PKP PLK przed południem naprawiło pierwsze LCS-y (lokalne centra sterowania). Wprowadzono zastępczą komunikację autobusową, zmieniono też trasy niektórych pociągów.
Krótki sygnał od nieznanego numeru – najczęściej z zagranicy. Głównie w nocy, żeby wzbudzić ciekawość. Możliwe są również SMS-y z prośbą o pilne oddzwonienie. Przestępcy podają się za bliskich, sąsiadów, znajomych. Takie oszustwa noszą nazwę "wangiri" i mogą nas sporo kosztować.
Google zapowiada zmiany, które wejdą w życie 16 lutego 2025 roku. Od tej daty użytkownicy będą śledzeni nie tylko dzięki plikom cookies. Firma zbierze o nas jeszcze więcej informacji.
Cyberzagrożenia przekształciły się z marginalnego ryzyka w poważne wyzwanie dla zarządów przedsiębiorstw. Na całym świecie powstają regulacje, które nakładają na firmy nowe obowiązki w zakresie cyberbezpieczeństwa.
W czasach, gdy cyberprzestępczość staje się bardziej zaawansowana niż kiedykolwiek, ochrona firm nie może ograniczać się do technologii. Kluczowym elementem systemu bezpieczeństwa są ludzie.
Suzuki to nie tylko cenione samochody i motocykle, ale też i wielokrotnie nagradzane silniki zaburtowe. Dział Marine japońskiej marki obchodzi okrągłe urodziny.
Raport „Cyberportret polskiego biznesu” ujawnia niepokojący fakt: aż 52% pracowników w Polsce nie uczestniczyło w żadnym szkoleniu z tego zakresu przez ostatnie pięć lat. W obliczu dynamicznie rosnącej liczby cyberataków firmy pozostają wystawione na poważne ryzyko. Czy istnieje skuteczny sposób na zmianę tego stanu rzeczy?
Spowalnia ukraińska gospodarka, co widoczne jest w malejącym ruchu przez granicę.
Włoski Leonardo SpA zmienił bankowego doradcę, który pomoże mu w wejściu do powstającej przemysłowej grupy lotniczej i satelitarnej. Bank of America został zastąpiony przez Deutsche Bank.
Amerykańska Izba Handlowa w Rosji wezwała do zniesienia sankcji na rosyjskie lotnictwo. Wiadomo, że Moskwa i Waszyngton o tym rozmawiają.
Rosyjskie linie lotnicze będą przewozić pasażerów 60-letnimi samolotami z powodu braku nowych maszyn. To skutek sankcji Zachodu i klęski programu Kremla rozwoju rodzimego przemysłu lotniczego.
Chociaż w roku 2024 nie było tak bezpiecznie, jak w najlepszym pod tym względem roku 2023, lotnictwo pozostało jedną z najbezpieczniejszych form transportu - ocenia Międzynarodowe Zrzeszenie Transportu Lotniczego (IATA), które opublikowało doroczny raport o bezpieczeństwie w ruchu lotniczym.
Co najmniej „duże zakłócenia” są spodziewane na 11 największych niemieckich lotniskach w najbliższy poniedziałek, 10 marca. Powodem jest strajk pracowników naziemnych. Ucierpi przynajmniej 150 tys. pasażerów.
Nie oznacza to poprawy, a raczej stabilizację na niskim poziomie. Prognozy makroekonomiczne nadal słabe.
Grupa Kombud podpisała porozumienie z południowo-koreańskim STraffic i wprowadzi na tamtym rynku europejskie systemy sterowania ruchem kolejowym. Koreańczycy chcą automatycznego prowadzenia pociągów.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas