Aktualizacja: 15.11.2024 11:28 Publikacja: 17.03.2022 13:07
Foto: PKP IC
Nie działają lokalne centra sterowania ruchem w m. in. Krakowie, Wrocławiu, Tczewie, Skierniewicach, Siedlcach i Grodzisku Mazowieckim, Koninie, Gdyni, Bolesławcu, czy Czechowicach-Dziedzicach. Awaria dotknęła 80 proc. ruchu kolejowego w Polsce. Efekt? Gigantyczne opóźnienia. Część pociągów nawet nie wyjechała. Andrzej Adamczyk, minister infrastruktury podał, że problem nie dotyczy tylko Polski, a ma charakter globalny. Podobne zdarzenia wystąpiły w Indiach, Singapurze i Pakistanie.
Zawiodły systemy od Alstom Bombardier. Firma już przyznała się do wpadki i w oświadczeniu podała, że doszło do „błędu w formatowaniu czasu”. To właśnie on ma wpływ na dostępność sieci kolejowej. Rodzimi kolejarze powoli opanowują sytuację, a minister Adamczyk zapewnia, że sieć kolejowa jest bezpieczna, choć w PKP PLK przyznają, iż skutki dla pasażerów będą jeszcze przez pewien czas odczuwalne (PKP InterCity odwołało 10 pociągów i oficjalnie zarekomendowało, by w tym dniu zrezygnować z podróży koleją). PKP PLK przed południem naprawiło pierwsze LCS-y (lokalne centra sterowania). Wprowadzono zastępczą komunikację autobusową, zmieniono też trasy niektórych pociągów.
Najważniejsze wyzwania związane z bezpieczeństwem w sieci i budowa świadomości na ich temat zarówno wśród obywateli, jak i w organizacjach były tematem debaty ekspertów.
Od tego, w jaki sposób specjaliści od cyberbezpieczeństwa wytłumaczą pracownikom reguły, zależy, czy te reguły będą stosowane na co dzień – mówi Paweł Jurek, ekspert ds. cyberbezpieczeństwa z firmy DAGMA Bezpieczeństwo IT.
Nieprzestrzeganie przepisów dotyczących ochrony danych może prowadzić do poważnych konsekwencji, zarówno finansowych, jak i wizerunkowych. Zaniedbania mogą pociągać za sobą wysokie kary i zachwiać stabilnością przedsiębiorstw.
Przestępcy w sieci bardzo często atakują tam, gdzie jest im najłatwiej. Zachowanie podstawowych procesów bezpieczeństwa w firmie może nas uchronić od 90 proc. ataków – mówi Robert Grabowski, szef CERT Orange Polska.
Samochód elektryczny znakomicie współpracuje z instalacją fotowoltaiczną, a uzupełnianie energii w akumulatorze przy pomocy domowych ładowarek jest nie tylko wygodne i tanie, ale też ekologiczne i przewidywalne.
W polskim cyberbezpieczeństwie opieramy się na potencjale kadr. Świetnych, ale niewystarczających. Natomiast żeby stawić czoła nowej fali cyberzagrożeń, musimy być lepiej zorganizowani i proaktywni, oraz nauczyć się budować sojusze czy też partnerstwa strategiczne. To koncept nad Wisłą wciąż nieodkryty – mówi Artur Józefiak, ekspert Accenture.
Hiszpanie udowodnili, że niezawodność i stabilny rozwój są kluczem do zaufania, jakim obie marki darzą klienci.
Rośnie import LPG morzem, ważnymi dostawcami na polski rynek stają się Norwegia i Stany Zjednoczone.
Prawie 40 rosyjskich linii lotniczych może zostać uziemionych w 2025 roku – ostrzega prezes jednego z zagrożonych przewoźników. Mają one ponad 26 proc. udziału w rynku przewozów.
Rynek magazynowy dostanie wiatru w żagle po przyjęciu ustawy o funduszach inwestujących w nieruchomości.
Farmy fotowoltaiczne i wiatrowe mają zapewnić neutralność węglową CPK. Budowę lotniska spółka rozpocznie w 2026 roku.
Chińskie linie lotnicze wypychają europejską konkurencję z rejsów do Chin. Unijni przewoźnicy domagają się „równych warunków konkurencji”.
Wraz ze spadkami europejskiej produkcji przemysłowej, urwało się dno na ryku naczep. Popyt kurczy się, co gorsza przyspiesza tempo spadku.
Wymiana tachografów idzie wyjątkowo ospale, firmy transportowe na pewno nie zdążą wymienić urządzeń we wszystkich ciężarówkach.
Liczba rozpoczynanych inwestycji magazynowych w całej Unii Europejskiej maleje od 2021 roku. Obiekty stają się coraz bardziej ekologiczne – wynika z raportu Newmark Polska.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas