Świetna oglądalność „Wiedźmina” i wyniki finansowe Netfliksa

Aż na 76 mln kont serwisu obejrzano „Wiedźmina” w ciągu miesiąca od grudniowej premiery. Serial o losach Geralta z Rivii pokonał m.in. „Mandalorianina”

Publikacja: 22.01.2020 14:23

Świetna oglądalność „Wiedźmina” i wyniki finansowe Netfliksa

Foto: Bloomberg

Serwis streamingowy miał świetny IV kwartał 2019 r. – globalnie przybyło mu 8,76 mln subskrybentów, więcej niż prognozowano. Wall Street oczekiwało 7,65 mln kont, a sam Netflix 7,6 mln.

Gorzej widzie się w USA, gdzie konkurencja w postaci Disney+ była dla niego wyjątkowo odczuwalna. Tam przybyło tylko 420 tys. użytkowników netto i przez trzeci kwartał z rzędu serwis nie osiągnął planowanego wzrostu. W IV kwartale zamierzał pozyskać 600 tys. amerykańskich subskrybentów.

CZYTAJ TAKŻE: Sukces „Wiedźmina”. To najpopularniejszy serial na świecie

Przychody za ten okres wyniosły 5,47 miliarda dol. To wzrost o 31 proc. rok do roku.

Wielkim sukcesem okazał się serial „Wiedźmin”, którego obejrzano na 76 milionach kont (a premiera była w grudniu). Według Parrot Analitycs, udało mu się pobić autorski serial rozgrywający się w świecie „Gwiezdnych Wojen”, „Mandalorianina”, który stanowił jego główną konkurencję.

Jednak przygody Geralta z Rivii były jednak liczoną nową metodą. Przypomnijmy, że dotychczas Netflix nie uważał za obejrzane seriale, których widzowie obejrzeli 70 proc. pierwszego odcinka. To samo tyczy się filmów – do statystyk zaliczano tylko te, nad którymi spędzono przynajmniej dwie trzecie ich czasu trwania. Z kolei nowa metoda wlicza do obejrzanych wszystkie programy i filmy, które włączono na okres dwóch minut. Co z kolei oznacza znacznie lepsze statystyki serwisu.

CZYTAJ TAKŻE: Netflix mógł stracić nawet milion użytkowników na rzecz Disney+

Oprócz „Wiedźmina”, dużą popularnością cieszył się serial „Ty” (54 miliony kont), „The Crown” (21 milionów kont) oraz filmy Michaela Baya „6 Underground” (83 miliony kont) i animacja „Klaus” (21 milionów kont).

Netflix zapowiedział, że na produkcję autorskich produkcji wyda w 2020 r. 17,3 mld dol. wobec 15 mld dol. rok do roku.

Serwis streamingowy miał świetny IV kwartał 2019 r. – globalnie przybyło mu 8,76 mln subskrybentów, więcej niż prognozowano. Wall Street oczekiwało 7,65 mln kont, a sam Netflix 7,6 mln.

Gorzej widzie się w USA, gdzie konkurencja w postaci Disney+ była dla niego wyjątkowo odczuwalna. Tam przybyło tylko 420 tys. użytkowników netto i przez trzeci kwartał z rzędu serwis nie osiągnął planowanego wzrostu. W IV kwartale zamierzał pozyskać 600 tys. amerykańskich subskrybentów.

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Kup teraz
Biznes Ludzie Startupy
Ukraińska sztuczna inteligencja chce badać polskie oczy
Biznes Ludzie Startupy
Polski wynalazek to rewolucja dla cukrzyków. Wystarczy ślina
Biznes Ludzie Startupy
Solarny śmietnik ostrzeże kierowcę. Ścieżki rowerowe czeka rewolucja
Biznes Ludzie Startupy
Polscy naukowcy stworzyli świecę, która zabija wirusy, bakterie i grzyby
Materiał Promocyjny
SSC/GBS Leadership Program 2023
Biznes Ludzie Startupy
Technologia rozpoznawania pysków. Nowatorskie narzędzie odnajdzie psa czy kota
Biznes Ludzie Startupy
Rekordy dezinformacji w sieci. Te firmy tworzą bat na manipulacje