Netflix mógł stracić nawet milion użytkowników na rzecz Disney+

Platforma streamingowa Disneya idzie jak burza, zdobyła już 24 miliony subskrybentów.

Publikacja: 20.12.2019 01:56

Disney+ może liczyć na ogromną bibliotekę filmową, w tym uniwersum Marvela czy Gwiezdnych Wojen

Disney+ może liczyć na ogromną bibliotekę filmową, w tym uniwersum Marvela czy Gwiezdnych Wojen

Foto: Bloomberg

Disney+ podbija amerykański rynek platform wideo. Według najnowszej analizy, wykonanej przez firmę Cowen&Co platforma giganta zdobyła w USA około 24 milionów subskrybentów do końca listopada. I, według analityków, przyczyniła się do dodatkowego miliona rezygnacji z subskrypcji Netflixa, dotychczasowego lidera platform wideo.

CZYTAJ TAKŻE: Disney+ może być górą w starciu z Netfliksem czy Apple

Disney+ wystartował 12 listopada. Pierwszymi 10 milionami abonentów pochwalił się dzień później. Swój sukces zawdzięcza agresywnej promocji opartej na popularnych seriach filmów z uniwersów Marvela i Gwiezdnych Wojen czy filmów studia Pixar. Rekordy popularności (także u piratów) bije też serial „The Mandalorian”, którego akcja dzieje się w uniwersum Gwiezdnych Wojen. To właśnie to przyczyniło się, według „Variety” do sukcesu Disney+.

Wiele z tych filmów było przez jakiś czas w ofercie Netfliksa. Disney konsekwentnie, w roku poprzedzającym uruchomienie Disney+, wycofywał z oferty filmy z uniwersum Marvela, a także kończył wspólne projekty Marvela i Netfliksa takie jak Daredevil czy Jessica Jones. Netflix odpowiedział na ten ruch nawiązaniem wieloletniej współpracy z Nickelodeon.

CZYTAJ TAKŻE: Disney przyznaje, że jego stare filmy zawierają rasistowskie treści

Analiza Cowen&Co, oparta na badaniach statystycznych amerykańskich gospodarstw domowych, dowodzi, że zarówno Netfliksa jak i Disney+ subskrybuje równocześnie około 19,4 miliona konsumentów. Sam Netflix w USA nie dał rady osiągnąć zakładanego wzrostu liczby użytkowników, a po podwyżce cen usług nawet stracił 126 tys. subskrybentów w drugim kwartale 2019.

Jakkolwiek liczba 24 milionów subskrybentów Disney+ wygląda znakomicie, to jednak z analizy wynika, że w przyszłości może nie być tak różowo. Szacunkowo nawet jedna trzecia klientów może korzystać z platformy Disneya głównie dzięki temu, że otrzymała ją w ramach opłacania usług firmy Verizon, dostarczającej usługi dostępu do TV i Internetu. Klienci Verizona mogą przez rok korzystać z Disney+ bez dodatkowych opłat. Po zakończeniu tego okresu liczba subskrybentów może zmaleć.

CZYTAJ TAKŻE: Najlepszy rok w historii Disneya. Wytwórnia zarobiła już 7,67 mld dolarów

Tempo rozwoju Disney+ oraz ekspansja innych konkurentów – AppleTV i HBO Max to rosnące zagrożenie dla Netfliksa, który walczy wypuszczając coraz więcej własnych produkcji, w tym potencjalne hity takie, jak „Wiedźmin”, który premierę będzie miał 20 grudnia.

Biznes Ludzie Startupy
Oko zamiast gotówki i dowodu. Wystarczy spojrzenie, by zapłacić w sklepie czy tramwaju
Materiał Promocyjny
Suzuki e VITARA jest w pełni elektryczna
Biznes Ludzie Startupy
Polska firma zadba o łączność NATO. Celuje też w sieć 6G
Biznes Ludzie Startupy
Ten polski pojazd może być światowym hitem. Jeździ, pływa, lata
Biznes Ludzie Startupy
Polskie e-translatory robią furorę na CES 2025. Ta technologia odmieni komunikację
Materiał Promocyjny
Kluczowe funkcje Małej Księgowości, dla których warto ją wybrać
Biznes Ludzie Startupy
Polskie drony podbiją Europę? Ten start-up wybiera się na giełdę i w... kosmos
Materiał Promocyjny
Najlepszy program księgowy dla biura rachunkowego