Reklama

Polska liderem w e-handlu. Dwukrotny wzrost zamówień

Pandemia sprawiła, że kanał e-commerce nad Wisłą nabrał dodatkowego napędu. Popyt na zakupy internetowe w naszym kraju sprawił, że wzrosty są większe niż dynamika globalna.

Publikacja: 28.08.2020 12:29

Polska liderem w e-handlu. Dwukrotny wzrost zamówień

Foto: Bloomberg

Z najnowszych badań Unilever, które „Rzeczpospolita Cyfrowa” publikuje jako pierwsza, wynika, iż na świecie e-handel w I półroczu urósł o 49 proc., tymczasem w Polsce wartość zamówień skoczyła ponad dwukrotnie.

Unilever, właściciel m.in. marek Dove, CIF, Domestos, Coccolino czy Lipton, w trakcie epidemii koronawirusa zwiększył globalną sprzedaż w sieci. Jak podaje koncern, lokalnie prym wiodła Polska. Nasz kraj zanotował najwyższy wzrost w Europie Wschodniej, dostarczając aż 38 proc. całego wzrostu w tym regionie. Dane GfK Polonia wskazują, że w I półroczu 2020 r. aż 33 proc. osób robiło zakupy online, a jedną z najpopularniejszych kategorii było FMCG, dla której wartość zakupów gospodarstw domowych wzrosła aż o 53 proc.

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Biznes Ludzie Startupy
Strażnik nieba NATO z Gdyni. Polska tarcza antydronowa podbija świat
Materiał Promocyjny
Huawei wyznacza nowy standard bezpieczeństwa magazynów energii
Biznes Ludzie Startupy
„Polski laser”. Ten start-up chce odmienić produkcję smartfonów i chipów
Materiał Promocyjny
Łączność dopasowana do potrzeb przedsiębiorcy
Biznes Ludzie Startupy
Ogrody i plantacje zamiast parkingów i pustostanów. To będzie rewolucja w miastach
Reklama
Reklama