Polska liderem w e-handlu. Dwukrotny wzrost zamówień

Pandemia sprawiła, że kanał e-commerce nad Wisłą nabrał dodatkowego napędu. Popyt na zakupy internetowe w naszym kraju sprawił, że wzrosty są większe niż dynamika globalna.

Publikacja: 28.08.2020 12:29

Polska liderem w e-handlu. Dwukrotny wzrost zamówień

Foto: Bloomberg

Z najnowszych badań Unilever, które „Rzeczpospolita Cyfrowa” publikuje jako pierwsza, wynika, iż na świecie e-handel w I półroczu urósł o 49 proc., tymczasem w Polsce wartość zamówień skoczyła ponad dwukrotnie.

Unilever, właściciel m.in. marek Dove, CIF, Domestos, Coccolino czy Lipton, w trakcie epidemii koronawirusa zwiększył globalną sprzedaż w sieci. Jak podaje koncern, lokalnie prym wiodła Polska. Nasz kraj zanotował najwyższy wzrost w Europie Wschodniej, dostarczając aż 38 proc. całego wzrostu w tym regionie. Dane GfK Polonia wskazują, że w I półroczu 2020 r. aż 33 proc. osób robiło zakupy online, a jedną z najpopularniejszych kategorii było FMCG, dla której wartość zakupów gospodarstw domowych wzrosła aż o 53 proc.

BLACK WEEKS -75%

Czytaj dalej RP.PL. Nie przegap oferty roku!
Ciesz się dostępem do treści najbardziej opiniotwórczego medium w Polsce. Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.
Biznes Ludzie Startupy
Gigantyczna inwestycja w polski start-up. AI znad Wisły robi furorę w Ameryce
Biznes Ludzie Startupy
Polska firma rusza z ekspansją za oceanem. Jej AI wykrywa raka z wielką skutecznością
Biznes Ludzie Startupy
Polski start-up podbił USA i wzbudził kontrowersje. Teraz zainwestuje nad Wisłą
Biznes Ludzie Startupy
Zadbają o plony jak hinduska bogini. Polska firma odnowi ziemię
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Biznes Ludzie Startupy
Polska firma zaleje Chiny translatorami. To kolejny krok w światowej ekspansji