Cyfrowa puszka polskiego startupu ma odmienić darczyńców

Platforma Donateo to rodzaj cyfrowej puszki, do której można przekazywać datki na cele charytatywne. Urządzenia już pojawiają się w centrach handlowych.

Publikacja: 16.12.2020 19:23

Cyfrowa puszka polskiego startupu ma odmienić darczyńców

Foto: Bloomberg

Za projektem Donateo stoi fintechowy startup BetterPOS Polska. Wykorzystuje on pierwszą w Polsce cyfrową „puszkę” do zbierania datków z wykorzystaniem płatności bezgotówkowych. Wyposażona w terminal płatniczy, umożliwia oddanie datku na wybrany cel. Urządzenie działa poprzez aplikację, która w przejrzysty i intuicyjny sposób prowadzi przez proces płatności na rzecz wybranej fundacji.

Rozwiązanie wymyślił Krzysztof Adamski, który prowadził też inne projekty związane głównie z usługami finansowymi. – Na początku wymyśliłem puszkę która jest świetnym narzędziem dla fundacji aby przez swoich wolontariuszy zbierać pieniądze gotówkowo i bezgotówkowo. Później stworzyliśmy platformę Donateo, która miała na celu zgromadzić wiele fundacji w jednym urządzeniu, aby darczyńca mógł wybrać to, co chciałby wspierać – mówi Adamski.

CZYTAJ TAKŻE: Hakerzy-szantażyści filantropami. Ruszyło ich sumienie?

Donateo jest finansowane ze środków własnych, ale w związku z planami dużej ekspansji prowadzone są już rozmowy z potencjalnymi inwestorami. Już teraz cyfrowe „puszki” od Donateo są w centrach handlowych zarządzanych przez Ceetrus, pojawią się też w Galerii Dominikańskiej i Galerii Grunwaldzkiej we Wrocławiu. Firma przyznaje, że finalizowana jest umowa w sprawie wstawienia automatów do przekazywania datków w jednej z największych sieci sklepów.

""

mat. pras.

cyfrowa.rp.pl

– Bardzo często każdy z nas chciałby, również pod wpływem impulsu, wspomóc potrzebujących jakąś kwotą. Ale nie zawsze jest to proste. Miejsca, gdzie można wpłacić gotówkę, mogą być daleko od nas. Z kolei bankowe procedury również bywają skomplikowane, co dodatkowo przeszkadza w przekazaniu datków na charytatywne cele – mówi Krzysztof Adamski, pomysłodawca i prezes BetterPOS Polska, firmy, która wprowadza na rynek projekt Donateo. – Masowe wprowadzenie na rynek „puszek” Donateo, dostępnych tuż za rogiem – w sklepie, placówkach finansowych, u fryzjera czy lekarza – ułatwi pomoc potrzebującym i zaangażowanie społeczne we wsparcie wybranego celu dobroczynnego – dodaje.

CZYTAJ TAKŻE: Warszawski startup ma pomysł na polskie śmieci

Bezgotówkowa „puszka” na dobroczynne wpłaty ma trafiać szczególnie do sektorów, które umożliwią zbudowanie szerokiego zasięgu i skali przedsięwzięcia. Do współpracy zaproszone zostały galerie handlowe, placówki medyczne, banki oraz stacje benzynowe.

Partnerzy biznesowi, którzy zostali zaproszeni do Donateo, wpierają działalność fundraisingową w Polsce, nie tylko ofiarowując własne środki na cele charytatywne, ale również udostępniając swoje lokalizacje. Wykorzystują w tym celu własne kanały komunikacji, gdzie zapraszają swoich klientów do zaangażowania się w konkretne akcje dobroczynne.

– To rewolucja na rynku. Mówimy o zmianie postaw nie tylko społecznych, ale też instytucjonalnych. Nowocześnie zarządzane przedsiębiorstwa wiedzą, że dzisiejszy świat oczekuje większego zaangażowania marek w życie konsumentów, zrozumienia potrzeb jednostki i wzięcia odpowiedzialności za kształtowanie świadomego w swoim rozwoju życia społecznego – mówi Izabela Bodnar, dyrektor sprzedaży BetterPOS Polska.

Za projektem Donateo stoi fintechowy startup BetterPOS Polska. Wykorzystuje on pierwszą w Polsce cyfrową „puszkę” do zbierania datków z wykorzystaniem płatności bezgotówkowych. Wyposażona w terminal płatniczy, umożliwia oddanie datku na wybrany cel. Urządzenie działa poprzez aplikację, która w przejrzysty i intuicyjny sposób prowadzi przez proces płatności na rzecz wybranej fundacji.

Rozwiązanie wymyślił Krzysztof Adamski, który prowadził też inne projekty związane głównie z usługami finansowymi. – Na początku wymyśliłem puszkę która jest świetnym narzędziem dla fundacji aby przez swoich wolontariuszy zbierać pieniądze gotówkowo i bezgotówkowo. Później stworzyliśmy platformę Donateo, która miała na celu zgromadzić wiele fundacji w jednym urządzeniu, aby darczyńca mógł wybrać to, co chciałby wspierać – mówi Adamski.

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Biznes Ludzie Startupy
Klikasz i kupujesz to, co widzisz w TV. Pomoże polska sztuczna inteligencja
Materiał Promocyjny
Wykup samochodu z leasingu – co warto wiedzieć?
Biznes Ludzie Startupy
Polacy radykalnie wydłużyli świeżość żywności. Technologia z Torunia trafi do USA
Biznes Ludzie Startupy
To ona wyszuka przyszłe gwiazdy futbolu. Kluby stawiają na sztuczną inteligencję
Biznes Ludzie Startupy
Polska sztuczna inteligencja rozpozna bakterie. Wystarczy pokazać jej zdjęcie
Materiał Promocyjny
Jak kupić oszczędnościowe obligacje skarbowe? Sposobów jest kilka
Biznes Ludzie Startupy
Polski król nanodruku chce podbić USA. Jeden z kilku graczy na świecie