Popularny serwis społecznościowy koncentrujący się wokół zdjęć rozszerza możliwości, jakie dzięki niemu mają zarówno użytkownicy, jak i marki promujące się za jego pomocą. W USA użytkownicy mogą już korzystać z funkcji Instagram Checkout, czyli zakupów i płatności bezpośrednio w aplikacji. Usługa ma zostać wkrótce udostępniona szerzej, więc ułatwienie to będzie dostępne przypuszczalnie dla większości użytkowników serwisu.
A ułatwienie to spore – dotychczas, chcąc kupić produkt reklamowany na Instagramie, trzeba było opuścić serwis i przejść na stronę sklepu. Tam należało przejść cały proces transakcyjny, co zabierało czas. Dzięki Instagram Checkout tylko pierwsza transakcja będzie bardziej skomplikowana, bo klient będzie musiał podać dane niezbędne do sfinalizowania transakcji. Każde kolejne zakupy będą zajmować kilkanaście sekund.
CZYTAJ TAKŻE: Pierwszy post królowej Elżbiety II na Instagramie
Funkcja Checkout nie jest na razie dostępna dla wszystkich przedsiębiorców. Z możliwości sprzedaży produktów (w zamian za niewielką prowizję) mogą obecnie korzystać duże marki. Wśród nich znalazły się między innymi H&M, Michael Kors, Dior, Prada czy Zara. Instagram jednak już zapowiada, że marek sprzedających wyroby za jego pośrednictwem będzie więcej.
Należący do Facebooka serwis nie jest pierwszym medium społecznościowym ułatwiającym robienie zakupów za swoim pośrednictwem. Rosyjski vKontakte (vk.com) oferuje użytkownikom usługę VK Pay, która umożliwia płatności bez opuszczania serwisu. Współpracuje przy tym z chińską platformą Alibaba (działającą tak jak Amazon). Warto jednak spostrzec, że VK Pay jest bliższe Google Pay czy Apple Pay niż usłudze Instagram Checkout.