Polski fintech startuje w 32 krajach. Wspiera go gigant

Startup ZEN, kierowany przez Dawida Rożka, ogłosił swój oficjalny debiut na rynku. Spółka działająca w branży innowacji finansowych wprowadza nowatorską oferta dla konsumentów.

Publikacja: 25.11.2020 13:30

Polski fintech startuje w 32 krajach. Wspiera go gigant

Foto: cyfrowa.rp.pl

To rachunek wielowalutowy z kartą Mastercard, automatyczne przedłużenie o rok gwarancji producenta, rozwiązania typu cashback i brak prowizji za przewalutowanie. Przedsiębiorcy mogą z kolei korzystać z braku tzw. chargebacków, zaś płatności od klientów spływają do nich natychmiast po zapłacie. – To rzadko spotykane rozwiązanie zdecydowanie ułatwia płynność finansową – wskazuje Dawid Rożek. Oferta ZEN jest dostępna za pośrednictwem aplikacji mobilnej i serwisu transakcyjnego online. Działa ona w modelu abonamentowym – klienci indywidualni, w zależności od planu, zapłacą 0,99 lub 4,99 euro (w cenę wchodzą karty ZEN i konto obsługujące 30 walut oraz pakiet ZEN Care). Klienci biznesowi mogą wybrać jeden z czterech planów (w cenie od 9,99 do 499,99 euro za miesiąc).

CZYTAJ TAKŻE: Ze zgliszczy wyłonią się nowi tech-giganci. Kogo typują eksperci

Polski fintech wprowadza swoją ofertę jednocześnie w 32 krajach Europy. Strategicznym partnerem startupu jest Mastercard.

Jednym z wyróżników oferty jest ochrona zakupów w ramach pakietu ZEN Care. W razie konieczności złożenia reklamacji u sprzedawcy, ZEN zapewnia kompleksowe wsparcie, przejmując całą procedurę na siebie. Klienci automatycznie otrzymują też przedłużenie o rok gwarancji producenta na zakupione produkty. Z kolei w ramach cashback (można uzyskać do 15 proc. zwrotu zakupów w ponad 100 sklepach) ZEN współpracuje m.in. z AliExpress, Booking.com, Allegro, Media Markt czy RTV Euro AGD.

– Wierzę, że z taką propozycją możemy śmiało konkurować, nie tylko w Polsce, ale też na rynkach europejskich – podkreśla założyciel ZEN.

""

cyfrowa.rp.pl

Mastercard jest z ZEN od samego początku działalności firmy. – Pomagaliśmy rozwijać produkt oraz opracować strategię wejścia na rynek. Ze swojej strony oferujemy technologię, know-how, doświadczenie i globalną skalę działania, zaś ZEN kreatywność i zwinność charakterystyczną dla fintechów. Cieszymy się, że jesteśmy dla ZEN partnerem pierwszego wyboru, ponieważ wierzymy, że kompleksowa współpraca między dużymi firmami a startupami ma wielki potencjał tworzenia innowacji – komentuje Bartosz Ciołkowski, dyrektor generalny na Polskę, Czechy i Słowację w Mastercard Europe.

Biznes Ludzie Startupy
Polska sztuczna inteligencja rozpozna bakterie. Wystarczy pokazać jej zdjęcie
Materiał Promocyjny
Tajniki oszczędnościowych obligacji skarbowych. Możliwości na różne potrzeby
Biznes Ludzie Startupy
Polski król nanodruku chce podbić USA. Jeden z kilku graczy na świecie
Biznes Ludzie Startupy
Psy też marnują żywność. Pomoże polska aplikacja
Biznes Ludzie Startupy
Chwila zamiast całego dnia. Sztuczna inteligencja wyręczy pracowników
Biznes Ludzie Startupy
Roboty z Polski zyskają sztuczną inteligencję. Już wypierają amerykańską konkurencję