Model 718 Cayman GT4 Clubsport posiada niektóre części karoserii wykonane z tzw. naturalnego włókna.
Włókno węglowe wykorzystywane jest w sportach motorowych od wielu lat, niemiecki producent super samochodów postanowił przełamać znaną wszystkim formułę. Drzwi oraz spoiler najnowszego modelu wykonane są naturalnego włókna, który głównie składa się z lnu. Tej samej rośliny wykorzystywanej od wieków przez ludzkość do produkcji tkanin, żywności dla zwierząt czy do celów leczniczych.
Czytaj także: Powstał dom z plastikowych butelek. Jest odporny na huragany
Produkcja włókna węglowego wiążę się z wysokimi kosztami produkcji, a przede wszytkim z pochłanianiem ogromnych ilości energii do ich wytworzenia. Ekspert do spraw kompozytów w Porsche, Eduard Ene twierdzi, że produkcja materiału opartego o włókna lnu zmniejsza zapotrzebowanie energii o 75 procent. Nie jest to jedyna zaleta nowego materiału, w odróżnieniu do karbonu len jest dużo bardziej przyjazny dla środowiska. Można go łatwo recyklingować w przeciwieństwie do włókna węglowego, które wymaga spalania w bardzo wysokiej temperaturze.
Oczywiście w sportach motorowych najważniejszą cechą nie jest ekologia materiału, z którego wykonane są auta. Włókno węglowe jest bardzo twardym materiałem jednak słabo radzi sobie z bezpośrednimi uderzeniami po których rozpada się na miliony kawałków jak szkło. Tutaj naturalny odpowiednik znów ma przewagę. Konstruktorzy z Porsche twierdzą, że ich materiał ma pięciokrotnie wyższą odporność na tłumienie drgań niż konwencjonalne włókna węglowe, przez to podczas zderzeń na torze auta nie ulegają takiemu zniszczeniu.
Czytaj także: Oszczędne monitory z odpadów przyszłością elektroniki