Polski startup Meetbit, specjalizujący się w tworzeniu aplikacji biznesowych oraz w systemach rozwiązań dla branży MICE (targi, konferencje, turystyka biznesowa), opracowuje aplikację, która ma być odpowiedzią na problemy komunikacyjne występujące w kryzysowych sytuacjach, m.in. takich jak właśnie pandemia. Innowacyjne rozwiązanie stosowane ma być w takich awaryjnych sytuacjach, jak odwołane w ostatniej chwili wydarzenie, a dzięki funkcji wykrywania użytkownika w pobliżu organizator może realizować spersonalizowane aktywności recepcyjne wobec uczestników przybyłych np. w rejon targów.
Wirtualne targi
Startup, którego głównym udziałowcem jest fundusz Blite Fund, założyli Rafał Orlicki i Jakub Duda. Ten pierwszy, od 15 lat związany z rynkiem MICE, ale też branżą filmową i gier wideo, był organizatorem i producentem wielu masowych eventów oraz polskich ekspozycji targowych na międzynarodowych wydarzeniach filmowych (festiwale i targi filmowe w Berlinie, Cannes, Wenecji, Los Angeles). Drugi ze współzałożycieli od dwóch dekad działa natomiast w branży IT i gier wideo. Jako programista i kierownik projektów badawczo-rozwojowych tworzył aplikacje biznesowe i przemysłowe.
Jakub Duda
Orlicki i Duda prawie półtora roku temu połączyli siły. Powstał Meetbit. Krakowski startup opracował apkę Meetlify, która pozwala na optymalizację przygotowań i maksymalnie efektywne wykorzystanie czasu w trakcie wydarzeń, np. w przypadku ograniczenia formatu organizowanych wydarzeń (brak wydarzeń networkingowych) lub administracyjnego ograniczenia spotkań publicznych w licznym gronie. Meetlify pozwala też wyszukać interesujące kontakty w najbliższym otoczeniu użytkownika.
Rafał Orlicki