Sylwestrowy wyścig stacji TV. Zenek Martyniuk rozbił bank

TVP 2, Polsat, TVN – tak wygląda kolejność telewizyjnych stacji pod względem widowni w sylwestrową noc 2019/2020 i nikt jej nie kwestionuje. Nadawcy ścigają się na szczegółowe wyniki. Na żywo w ich imprezach uczestniczyło po kilkadziesiąt tysięcy osób.

Publikacja: 02.01.2020 14:07

Sylwestrowy wyścig stacji TV. Zenek Martyniuk rozbił bank

Foto: Youtube

Średnio 4,96 mln osób oglądało „Sylwester marzeń z Dwójką” w TVP2. „Sylwestrowa Moc Przebojów” Polsatu zgromadziła średnio 2,19 mln widzów, a „Warszawa – Stolica Sylwestra 2019” 1,44 mln oglądających TVN. To dane telemetryczne Nielsen Audience Measurement, które serwis Wirtualne Media otrzymał od Telewizji Polskiej w Nowy Rok.

CZYTAJ TAKŻE: Płatna telewizja to strata pieniędzy?

Dziś Nielsen przekazał nam natomiast pełne dane o sylwestrowej widowni. Obejmują one m.in. informacje o pomniejszych stacjach emitujących sylwestrowe koncerty nadawców oraz w podziale na grupy docelowe.

Oficjalne dane Nielsena o Sylwestrze 2019

I tak,  w grupie wiekowej 4+, „Sylwester marzeń z Dwójką” oglądało w TVP1, TVP2 i TVP Polonia średnio 5,71 mln osób. „Sylwestrowa Moc Przebojów” pokazywana przez Polsat, Polsat News, Polsat 2 i Super Polsat miała w tej samej grupie 2,79 mln widzów. Z kolei główny kanał TVN zgromadził przed ekranami na czas transmisji koncertu „Warszawa – Stolica Sylwestra 2019” 1,52 mln widzów w wieku od czterech lat wzwyż.

""

cyfrowa.rp.pl

8 mln widzów na Martyniuku

""

Youtube

cyfrowa.rp.pl

Niezależnie od tych publikacji każda ze stacji pochwaliła się danymi na swój sposób. Jako pierwszy wyniki podał na Twitterze Jacek Kurski, prezes TVP, która zorganizowała koncert w Zakopanem. Kurski posłużył się przy tym wynikami uzyskanymi z badania w metodologii MOR (Model Oglądalności Rzeczywistej). Jak napisał prezes Telewizji Polskiej, średnia widownia w TVP2 w Sylwestra wynosiła 6,06 mln osób, a  najwyższa – ponad 8  mln – była podczas występu Zenona Martyniuka.

""

cyfrowa.rp.pl

Polsat ogłosił, że zorganizowany na Stadionie Śląskim w Chorzowie koncert był „największą dyskoteką” w Polsce. Stacja podała dane procentowe, informując, że jej średnie udziały całej transmisji na wszystkich antenach wyniosły prawie jedną piątą w grupie wszystkich badanych (dokładnie 19,7 proc. w grupie widzów w wieku 4+) a w przypadku grupy komercyjnej 16-49 prawie jedną czwartą (dokładnie 24,7 proc.). W szczycie – według jej komunikatu – transmisję oglądało ponad 3,5 mln osób. Momentem tym był występ Macieja Maleńczuka.

Sylwester 2019 pod chmurką

Praktyka pokazuje, że część Polaków włącza telewizor tylko po to, aby nie przegapić zmiany kalendarzowej daty. Jak podał Polsat, noworoczny toast wznosiły przy włączonym Polsacie 3 mln osób.

CZYTAJ TAKŻE: Telewizje zawiązały MOC TV by się bronić i rozmawiać z KRRiT

Badanie pokazują, że chętniej niż rok temu spędzaliśmy Sylwestra poza domem, na zorganizowanej imprezie pod gołym niebem lub na stadionie. Raport przygotowany na zlecenie BIG Info Monitora pokazuje, że w ten sposób świętować nastanie Nowego Roku 2020 zamierzało 3,4 proc. Polaków, podczas gdy rok wcześniej 2 proc..

Z kolei według stacji telewizyjnych, na Stadionie Śląskim bawiło się z prawie 50 tysięcy ludzi (dane Polsatu), w Zakopanem 70 tys. osób, a w warszawski koncert sylwestrowy nadawcy zobaczyło w sumie na żywo 100 tys. osób (dane Urzędu Miasta Warszawa).

Średnio 4,96 mln osób oglądało „Sylwester marzeń z Dwójką” w TVP2. „Sylwestrowa Moc Przebojów” Polsatu zgromadziła średnio 2,19 mln widzów, a „Warszawa – Stolica Sylwestra 2019” 1,44 mln oglądających TVN. To dane telemetryczne Nielsen Audience Measurement, które serwis Wirtualne Media otrzymał od Telewizji Polskiej w Nowy Rok.

CZYTAJ TAKŻE: Płatna telewizja to strata pieniędzy?

Pozostało 88% artykułu
2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Biznes Ludzie Startupy
Klikasz i kupujesz to, co widzisz w TV. Pomoże polska sztuczna inteligencja
Materiał Promocyjny
Wykup samochodu z leasingu – co warto wiedzieć?
Biznes Ludzie Startupy
Polacy radykalnie wydłużyli świeżość żywności. Technologia z Torunia trafi do USA
Biznes Ludzie Startupy
To ona wyszuka przyszłe gwiazdy futbolu. Kluby stawiają na sztuczną inteligencję
Biznes Ludzie Startupy
Polska sztuczna inteligencja rozpozna bakterie. Wystarczy pokazać jej zdjęcie
Materiał Promocyjny
Jak kupić oszczędnościowe obligacje skarbowe? Sposobów jest kilka
Biznes Ludzie Startupy
Polski król nanodruku chce podbić USA. Jeden z kilku graczy na świecie